Teaching 5-graders lessons of storytelling witnessed or partaken toward competence development

Thanh Truyen Bui1, Thi My Hanh Ngo2,
1 Trường Đại học Sư phạm Thành Phố Hồ Chí Minh
2 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

 Competence-based approach is Vietnam general education orientation after 2018. This paper proposes teaching methods for lessons of Storytelling witnessed or partaken toward competence development. Also, it provides guidelines on implementing these methods to specific topics. The suggested methods contribute to improving lesson-type instructions and 5- graders’ comprehensive competence development.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2015), Dự thảo Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể (Trong chương trình giáo dục phổ thông mới), Hà Nội.
[2]. Nguyễn Hữu Hợp (2016), Hướng dẫn dạy học theo định hướng phát triển năng lực HS tiểu học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[3]. Chu Huy (2000), Dạy kể chuyện ở trường Tiểu học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4]. Nguyễn Trí (2003), Luyện tập văn kể chuyện ở Tiểu học, NXB Giáo dục, Hà Nội.