Teaching 5-graders lessons of storytelling witnessed or partaken toward competence development
Main Article Content
Abstract
Competence-based approach is Vietnam general education orientation after 2018. This paper proposes teaching methods for lessons of Storytelling witnessed or partaken toward competence development. Also, it provides guidelines on implementing these methods to specific topics. The suggested methods contribute to improving lesson-type instructions and 5- graders’ comprehensive competence development.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
storytellings witnessed or partaken, 5-grade, competence-based education
References
[2]. Nguyễn Hữu Hợp (2016), Hướng dẫn dạy học theo định hướng phát triển năng lực HS tiểu học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[3]. Chu Huy (2000), Dạy kể chuyện ở trường Tiểu học, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4]. Nguyễn Trí (2003), Luyện tập văn kể chuyện ở Tiểu học, NXB Giáo dục, Hà Nội.