Designing exercises supporting students’ literature self-study
Main Article Content
Abstract
Self-study is very important to students. However, in reality, many students have difficulties in their self-studies, especially in studying genres of literary works. This is a great concern for many Literature teachers. In this article, we would discuss the way to design some assigments related, namely 3 ones of authors and works, practices and revisions, as such to improve students’ literature self-study.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Assignement, self-study, literary works
References
[2]. Vũ Quốc Chung, Lê Hải Yến (2003), Để tự học đạt được hiệu quả, NXB Đại học Sư phạm.
[3]. Phan Trọng Luận (2011), Văn học nhà trường - nhận diện, tiếp cận, đổi mới, NXB Đại học Sư phạm.
[4]. Lã Thị Bắc Lý (2013), Giáo trình Văn học trẻ em, NXB Đại học Sư phạm.
[5]. Phan Trọng Ngọ (2005), Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm.
[6]. Trần Đức Ngôn, Dương Thu Hương (2001), Giáo trình Văn học thiếu nhi Việt Nam, NXB Giáo dục.
[7]. Văn phòng Trung ương Đảng (2016), Báo cáo đánh giá kết quả thực hiện nhiệm vụ phát triển kinh tế - xã hội năm 2011 – 2015 và phương hướng, nhiệm vụ phát triển kinh tế - xã hội năm 2016 – 2020 (Văn kiện Đại hội Đảng toàn quốc lần thứ XII).
Most read articles by the same author(s)
- Bich Tram Nguyen, Developing students’ text writing skills based on the writing process with worksheets , Dong Thap University Journal of Science: No. 32 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities
- Bich Nhu Nguyen, Bich Tram Nguyen, Trung Hieu Nguyen, Assessing students’ satisfaction from online learning experiences at Soc Trang Community College , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 6 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)