Designing exercises supporting students’ literature self-study

Bich Tram Nguyen1,
1 Soc Trang Pedagogical College

Main Article Content

Abstract

Self-study is very important to students. However, in reality, many students have difficulties in their self-studies, especially in studying genres of literary works. This is a great concern for many Literature teachers. In this article, we would discuss the way to design some assigments related, namely 3 ones of authors and works, practices and revisions, as such to improve students’ literature self-study.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2007), Văn học, Tài liệu đào tạo giảng viên theo dự án phát triển giảng viên Tiểu học, NXB Đại học Sư phạm và NXB Giáo dục.
[2]. Vũ Quốc Chung, Lê Hải Yến (2003), Để tự học đạt được hiệu quả, NXB Đại học Sư phạm.
[3]. Phan Trọng Luận (2011), Văn học nhà trường - nhận diện, tiếp cận, đổi mới, NXB Đại học Sư phạm.
[4]. Lã Thị Bắc Lý (2013), Giáo trình Văn học trẻ em, NXB Đại học Sư phạm.
[5]. Phan Trọng Ngọ (2005), Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm.
[6]. Trần Đức Ngôn, Dương Thu Hương (2001), Giáo trình Văn học thiếu nhi Việt Nam, NXB Giáo dục.
[7]. Văn phòng Trung ương Đảng (2016), Báo cáo đánh giá kết quả thực hiện nhiệm vụ phát triển kinh tế - xã hội năm 2011 – 2015 và phương hướng, nhiệm vụ phát triển kinh tế - xã hội năm 2016 – 2020 (Văn kiện Đại hội Đảng toàn quốc lần thứ XII).