Using GSP chart and ROC method to analyze and select multiple choice items
Main Article Content
Abstract
This paper aims to propose the analysis - selection method for mulitple-choice items based on GSP chart and ROC method with large samples. In this study, the proposed method has been compared with that of the item-response. The research results showed that this method can be used not only to analyze and select multiple-choice items, but also improve the quality and efficiency of designing test items to build a test item bank related.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
GSP chart, ROC method, item response theory, multiple-choice items, item bank
References
[2]. Nguyễn Phước Hải, Dư Thống Nhất (2014), "Đánh giá kết quả xếp hạng và dự báo kết quả học tập của học sinh dựa trên phân tích quan hệ xám và mô hình xám", Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ, (Số 32), tr. 43-50.
[3]. Nguyễn Phước Hải, Dư Thống Nhất (2015), "Phân tích và lựa chọn câu hỏi trắc nghiệm khách quan dựa trên bảng S-P, phân tích quan hệ xám và đường cong ROC", Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, (Số 6 (72)), tr. 163-173.
[4]. Nguyễn Phước Hải, Sheu, T. W., & Nagai, M. (2015), "Dự báo kết quả học tập của học sinh dựa trên sự kết hợp phương pháp gần đúng Taylor và các mô hình xám", Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội: Nghiên cứu Giáo dục, (Số 31(2)), tr. 70-83.
[5]. Kumar, R., & Indrayan, A. (2011), "Receiver operating characteristic (ROC) curve for medical researchers", Indian Pediatrics, 48(4), 277-287.
[6]. Nguyen, P. H., Sheu, T. W., Nguyen, P. T., Pham, D. H., & Nagai, M. (2014), "Taylor Approximation Method in Grey System Theory and Its Application to Predict the Number of Teachers and Students for Admission", International Journal of Innovation and Scientific Research, 10(2), 353-363.
[7]. Sheu, T. W., Nguyen, P. T., Tsai, C. P., Pham, D. H., Nguyen, P. H., & Nagai, M. (2014), "Using Grey Student-Problem Chart in the Evaluation of Tests with Large Data Sets", Education Practice and Innovation, 1(2), 40-50.
[8]. Rupp, A. A. (2003), "Item response modeling with BILOG-MG and MULTILOG for Windows", International Journal of Testing, 3(4), 365-384.
[9]. Tavakol, M., & Dennick, R. (2012), "Standard Setting: the application of the Receiver Operating Characteristic method", International Journal of Medical Education, 3, 198-200.
[10]. Lâm Quang Thiệp (2011), Đo lường trong Giáo dục - Lí thuyết và ứng dụng, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội, Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Phuoc Hai Nguyen, Thi Kim Binh Trinh, Phuong Hung Ta, Building the standard test score based on the combination of T-GM(m,n), GRA and ROC method , Dong Thap University Journal of Science: No. 35 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities