Measures to assess sudents’ learning outcomes by competence-direction through teaching the course “methodology of mathematics instruction” at Dong Thap Uiniversity

Xuan Truong Le1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Assessment as part of teaching process should contribute significantly to the students’ learning, Assessment not only collects data about student learning quality, but also creates opportunity and promotes their learning process. Therefore, making reasonable assessment methods will be one of the important motivations to improve training quality. This article proposes, analyzes some learning-competence factors for the course “Methodology of Mathematics instruction” and provides some feasable measures to assess students’ competence while attending this course.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014), Tài liệu Hội thảo Xây dựng chương trình giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực, Trường Đại học Cần Thơ, tháng 12-2014.
[2]. Nguyễn Công Khanh (chủ biên), Đào Thị Oanh, Lê Mỹ Dung (2014), Kiểm tra đánh giá trong giáo dục, NXB Đại học Sư phạm.
[3]. Nguyễn Bá Kim (2004), Phương pháp dạy học đại cương môn toán, NXB Đại học Sư phạm.
[4]. Bùi Văn Nghị (2008), Phương pháp dạy học những nội dung cụ thể môn toán, NXB Đại học Sư phạm.
[5]. Đoàn Quỳnh (tổng chủ biên) (2007), Nguyễn Huy Đoan (chủ biên), Nguyễn Xuân Liêm, Nguyễn Khắc Minh, Đặng Hùng Thắng, Đại số và giải tích 11 (nâng cao), NXB Giáo dục.