Measures to assess sudents’ learning outcomes by competence-direction through teaching the course “methodology of mathematics instruction” at Dong Thap Uiniversity
Main Article Content
Abstract
Assessment as part of teaching process should contribute significantly to the students’ learning, Assessment not only collects data about student learning quality, but also creates opportunity and promotes their learning process. Therefore, making reasonable assessment methods will be one of the important motivations to improve training quality. This article proposes, analyzes some learning-competence factors for the course “Methodology of Mathematics instruction” and provides some feasable measures to assess students’ competence while attending this course.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Measure, competence access, mathematics instruction method, assess, students, Dong Thap
References
[2]. Nguyễn Công Khanh (chủ biên), Đào Thị Oanh, Lê Mỹ Dung (2014), Kiểm tra đánh giá trong giáo dục, NXB Đại học Sư phạm.
[3]. Nguyễn Bá Kim (2004), Phương pháp dạy học đại cương môn toán, NXB Đại học Sư phạm.
[4]. Bùi Văn Nghị (2008), Phương pháp dạy học những nội dung cụ thể môn toán, NXB Đại học Sư phạm.
[5]. Đoàn Quỳnh (tổng chủ biên) (2007), Nguyễn Huy Đoan (chủ biên), Nguyễn Xuân Liêm, Nguyễn Khắc Minh, Đặng Hùng Thắng, Đại số và giải tích 11 (nâng cao), NXB Giáo dục.
Most read articles by the same author(s)
- Xuan Truong Le, Rèn luyện kỹ năng dạy học cho sinh viên ngành sư phạm toán học trong giai đoạn dạy học theo hệ thống tín chỉ , Dong Thap University Journal of Science: No. 4 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities