Using game method in teaching Vietnamese in primary school to develop listening, speaking, reading, writing competence for pupils
Main Article Content
Abstract
Entertainment is indispensable to people of all ages, especially at primary school age. Goal-directed entertainments will bring practical effects for learning in general and learning the Vietnamese language in particular. The article presents basic concepts of linguistic and Vietnamese competence; suggesting rules and procedures for game use in teaching Vietnamese to develop pupils’ linguistic competence. The game use in teaching Vietnamese has made the teaching of Vietnamese communicative, helping integrative instruction and activating pupils in learning.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Vietnamese, language ability, primary school, instructional game
References
[2]. Đỗ Việt Hùng, Dạy - học tiếng Việt trong nhà trường theo hướng phát triển năng lực, nguvan.hnue.edu.vn, cập nhật ngày 11/12/2014.
[3]. Lê Phương Nga (chủ biên) (2013), Phương pháp dạy học Tiếng Việt ở tiểu học 1,2, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[4]. Xavier Roegiers (1996), Khoa học sư phạm tích hợp hay làm thế nào để phát triển các năng lực ở nhà trường, NXB Giáo dục, Hà Nội.