Current development of secondary school management staff in Loc Ninh District, Binh Phuoc Province

Thi Tuyet Nguyen1,
1 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Building a contingent of teachers and educational administrators is a key task that needs special attention, especially in the current period. The article analyzes and evaluates the current management staff of secondary schools in Loc Ninh District, Binh Phuoc Province; thereby, helping them figure out measures to improve the efficiency of management staff development to meet the requirements of fundamental and comprehensive educational innovation today.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2013). Nghị quyết 29-NQ/TW, ngày 04/11/2013 về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Thông tư số 18/2019/TT-BGDĐT ngày 01/11/2019 về Chương trình bồi dưỡng thường xuyên cán bộ quản lý cơ sở giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 14/2018/TT-BGDĐT ngày 20/7/2018 về Quy định trong chuẩn hiệu trưởng cơ sở giáo dục phổ thông.
Chính phủ. (2017). Nghị định số 101/2017/NĐ-CP ngày 01/9/2017 về Đào tạo, bồi dưỡng cán bộ, công chức, viên chức.
Nguyễn Văn Đệ. (2008). Năng lực quản lý - Điểm gợi mở cho việc tạo dựng mẫu hình cán bộ quản lý. Thông tin Quản lý giáo dục, số 1, tháng 5/2008.
Nguyễn Văn Đệ (chủ biên), Phạm Minh Hùng. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.