Thực trạng giáo dục hướng nghiệp ở các trường trung học phổ thông thành phố Bà Rịa, tỉnh Bà Rịa – Vũng Tàu

Thi To Oanh Phan, Huu Bach Nguyen

Main Article Content

Abstract

The paper analyzes the current status of perceptions, contents, methods, forms of organization and operation of the educational forces as well as the supporting conditions for vocational education based on survey conducted with management staffs, teachers and students of secondary schools in Ba Ria City, Ba Ria - Vung Tau Province. Accordingly, this article aims to make recommendations to improve the effectiveness of vocational education in schools for a contribution to the human resources training responding to the requirements of the nation’s industrialization and modernization.

Article Details

References

[1]. Bo Giáo dục va Đào tạo (2007), Tài liệu tập huấn bồi dưỡng giáo viên ve tư vấn hướng nghiệp và chọn nghề, Dự án phát triển giáo dục THPT - Trung tâm lao động - hướng nghiệp, Hà Nội.
[2]. Phạm Tất Dong (1996), Đổi mới công tác hướng nghiệp phục vụ sự nghiệp CNH-HĐH đất nước, NXB Giáo dục.
[3]. Phùng Đình Mẫn, Phan Minh Tiến, Trương Thanh Thúy (2006), Một số vấn đề cơ bản về hoạt động GDHN ở trường THPT (Giáo trình bồi dưỡng thường xuyên giáo viên THPT chu kì III), NXB Giáo dục.
[4]. Phan Thị Tố Oanh (1996), Nghiên cứu nhận thức nghề và dự định chọn nghề của học sinh phổ thông trung học, Hà Nội, Luận án Tiến sĩ.
[5]. Bùi Việt Phú (2007), "Xã hội hóa hoạt động GDHN cho học sinh phổ thông: Vấn đề và giải pháp", Tạp chí Giáo dục, (số 168), tr.5-6.