Thực trạng giáo dục hướng nghiệp ở các trường trung học phổ thông thành phố Bà Rịa, tỉnh Bà Rịa – Vũng Tàu
Main Article Content
Abstract
The paper analyzes the current status of perceptions, contents, methods, forms of organization and operation of the educational forces as well as the supporting conditions for vocational education based on survey conducted with management staffs, teachers and students of secondary schools in Ba Ria City, Ba Ria - Vung Tau Province. Accordingly, this article aims to make recommendations to improve the effectiveness of vocational education in schools for a contribution to the human resources training responding to the requirements of the nation’s industrialization and modernization.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
reality, vocational education, schools, Ba Ria - Vung Tau
References
[2]. Phạm Tất Dong (1996), Đổi mới công tác hướng nghiệp phục vụ sự nghiệp CNH-HĐH đất nước, NXB Giáo dục.
[3]. Phùng Đình Mẫn, Phan Minh Tiến, Trương Thanh Thúy (2006), Một số vấn đề cơ bản về hoạt động GDHN ở trường THPT (Giáo trình bồi dưỡng thường xuyên giáo viên THPT chu kì III), NXB Giáo dục.
[4]. Phan Thị Tố Oanh (1996), Nghiên cứu nhận thức nghề và dự định chọn nghề của học sinh phổ thông trung học, Hà Nội, Luận án Tiến sĩ.
[5]. Bùi Việt Phú (2007), "Xã hội hóa hoạt động GDHN cho học sinh phổ thông: Vấn đề và giải pháp", Tạp chí Giáo dục, (số 168), tr.5-6.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Hoang Ngan Tran, PGS.TS Thi To Oanh Phan, Current management of educational socialization activities in primary schools in Cai Lay town, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Cam Giang Huynh, PGS, TS Thi To Oanh Phan, The current situation of life skills education activities for kindergarten children aged 5-6 in Cai Lay town, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)