The current situation of life skills education activities for kindergarten children aged 5-6 in Cai Lay town, Tien Giang province

Thi Cam Giang Huynh1, Thi To Oanh Phan2,
1 Khoa Thương mại - Du lịch, Trường Đại học Công nghiệp Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam
2 Faculty of Commerce and Tourism, Industrial University of Ho Chi Minh City, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Educating life skills for 5-6-aged children is to cultivate their healthy behaviors, provide them with life experiences, and help them develop cultural values in today's age, thereby creating a solid foundation for children to enter new environments and new relationships at primary school. Surveying 129 subjects of managers and teachers, the results display the current situation of life skills education for 5-6-aged kindergarten children in Cai Lay town, Tien Giang province. Descriptive statistical methods, evaluating the reliability of the measurement scale, are used to analyze the data. The research results serve as a basis for schools to come up with solutions to improve the quality and effectiveness of life skills education for the target children in this region.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Văn bản số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13 tháng 4 năm 2021, Thông tư ban hành Chương trình giáo dục mầm non.
Boler, T., & Carroll, K. (2003). Sounds of silence: selective teaching about HIV/AIDS in Indian schools. Sexual health exchange, 4(4), 4-6.
Buthelezi, P. P., Wepener, V., & Cyrus, D. P. (2000). The sublethal effects of zinc at different water temperatures on selected haematological variables in Oreochromis mossambicus. Southern African Journal of Aquatic Sciences, 25(1), 146-151.
Chirwa, G. W. (2007). An investigation into the challenges faced by Standard I teachers in implementing Expressive Arts curriculum in two primary schools in Domasi, Zomba district, Malawi in 2007. Unpublished Bed (Hons) research report, University of Witwatersrand, Johannesburg.
Huỳnh, V. S. (2009). Nhập môn kỹ năng sống. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Giáo dục.
Lê, T. B. N. (2009). Giáo dục kỹ năng sống cho trẻ từ 5-6 tuổi. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Leutenberg, E. R. A. (Author), & Liptak, J. J. EdD (2009). The role of life skills in everyday life and analyze the relationship between life skills and intelligence, emotions, and personality as well as the role of life skills in personal success. The Practical Life Skills Workbook. ‎Whole Person Associates, Inc; Workbook edition (July 1, 2009).
Meyers, S. (2011). Life Skills Training through Situated Learning Experiences: An Alternative Instructional Model. International Journal of Special Education, 26(3), 142-149.
Nguyễn, T. B. (2017). Giáo trình Giáo dục kỹ năng sống. NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
Nguyễn, T. M. L. (Chủ biên), Đinh, T. K. T., & Phan, T. T. H. (2010). Giáo dục giá trị sống và kỹ năng sống cho trẻ mầm non. Hà Nội: NXB Đại học Quốc Gia Hà Nội.
Nguyễn, T. K. N. (2021). Quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống cho trẻ 5-6 tuổi ở các trường mầm non công lập Quận 7, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học Đại học Văn Lang, Số 25, 131-138.
Nguyễn, Q. U. (2008). Một số vấn đề lý luận về kỹ năng sống. Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Rashid, K., Sanaullah, R., Nousheen, L. (2013). Pre-school attendees and non-preschool attendees and non-preschool attendees academic achievement and social skills. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 4(9), p.1146.
UNICEF, & UNICEF. (2012). Global evaluation of life skills education programmes. New York: United Nations Children’s Fund.