Developing student's self-study capability through models for readers at Le Vu Hung Resources Center, Dong Thap University
Nội dung chính của bài viết
Tóm tắt
The article is the result of the author's research on developing students' self-study ability through models and activities initiated by Le Vu Hung Resources Center. The author uses a practical survey among students at Le Vu Hung Resources Center. Based on that, the paper proposes measures to develop their self-efficacy through the operation model of the library. The article adds a theoretical framework for developing self-study capacity for university students and the measures applied at Le Vu Hung Resources Center. This is an important factor in assessing and improving the quality of education and training in schools.
Chi tiết bài viết
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Từ khóa
Library, quality of education, students, self-study capacity, university.
Tài liệu tham khảo
Dang, Q. B. (2017). Bac Ho’s self-taught example. Thanh Nien.
Hoang, P. (2020). Vietnamese Dictionary. Da Nang. 1229.
Huynh, V. S. (2010). Culture and psychological development. HCMC University of Education. 22-30
Le, D. C. (2021). Developing self-study capacity for Primary Education students in teaching Mathematics Teaching Methods. Grassroots Projects, Dong Thap University, Year of study 2019-2020. 15
Le, T. V. A. (2019). Effective self-study method at the Library. Hanoi Industrial Textile Garment University. http://hict.edu.vn/phuong-phap-tu-hoc-hieu-qua-tai-thu-vien.htm.
Nguyen, V. L., & Le, Q. S. (2009). Dictionary of Psychology. Education in Vietnam. 178-179
Nguyen, C. T., Nguyen, K., Le, K. B., & Vu, V. T. (2004). Learn and teach how to learn. University of Education.
Nguyen, C. T., & Le, H. Y. (2011). Self-study skills and social lifelong learning. Dan Tri. 102 - 103
Nguyen, T. K. T. (2020). Develop self-learning capacity for students at Vietnam Buddhist University in Ho Chi Minh city. Vietnam Journal of Education, Vol. 1, Number 485, September, 39-43.
Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả
- Nguyễn Thị Như Quyến, Phát triển văn hóa đọc cho sinh viên Trường Đại học Đồng Tháp - thực trạng và giải pháp , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 9 Số 2 (2020): Chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Nguyễn Thị Như Quyến, Nguyễn Thị Mỹ Dung, Phương pháp kiểm tra đánh giá kết quả học tập theo hướng tiếp cận năng lực trong dạy học các học phần chuyên ngành Tin học tại Trường Đại học Đồng Tháp , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 12 Số 01S (2023): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)