Reality and solutions to enhance the quality of revolutionary ethical education for students at Dong Thap University

Van Dien Tran1, , Thanh Sang Tieu1
1 Deparment of Physical Education - National Security and Defense Education, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

On surveying 200 students from Dong Thap University about revolutionary moral education activities for students, we coded and analyzed the collected data on the following categories: teaching subjects on political theory; propagating and educating revolutionary morality of party organizations and mass organizations; the pioneering role and exemplary of the teaching staff and students’ self-education and self-training in revolutionary ethics. Thereby, some fundamental solutions are proposed to contribute to improving the quality of revolutionary moral education for students of Dong Thap University in the coming time.

Article Details

References

Đảng bộ Trường Đại học Đồng Tháp. (2019). Báo cáo chính trị của Ban chấp hành Đảng bộ Trường Đại học Đồng Tháp.
Đoàn Minh Duệ. (2004). Những giải pháp nhằm nâng cao chất lượng giáo dục truyền thống cho thanh, thiếu niên tỉnh Nghệ An. Nghệ An: NXB Nghệ An.
Đoàn Trường Đại học Đồng Tháp. (2019). Báo cáo của Ban chấp hành Đoàn Trường Đại học Đồng Tháp về công tác đoàn và phong trào thanh niên năm 2019.
Phòng Công tác sinh viên. (2019). Báo cáo tổng kết năm học 2018-2019 của Trường Đại học Đồng Tháp.
Trần, B. H. (2007). Đổi mới phương pháp dạy học, chương trình và sách giáo khoa. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Trần, V. G. (2011). Giá trị tinh thần truyền thống của dân tộc Việt Nam. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.