Organizing creative experiencial activities for Language-Literature students of Pedagogy in An Giang University

Thi Thu Giang Nguyen1,
1 An Giang University, Viet Nam National University, Ho Chi Minh City, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Experimental activities are compulsory and significant in the new general education program. On meeting these urgent requirements, the Language-Literature Department, Faculty of Education, An Giang University has created a wide variety of flexible approahes to these activities for its students, namely experimental-interaction, self-discovery, and research. Thereby, when becoming a teacher in their teaching process, they will step by step build their own the capacities to organize creative experiencial activities for high school students.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư ban hành Chương trình giáo dục phổ thông - chương trình tổng thể. Số 32/2018/TT-BGDĐT, ngày 26 tháng 12 năm 2018.
Nguyễn, T. D. (2018). Hoạt động trải nghiệm trong dạy học kể chuyện của học sinh lớp 4,5. Kỷ yếu Hội thảo Đào tạo, bồi dưỡng giáo viên Ngữ văn trước yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Trịnh, T. H. (2018). Phát triển năng lực thẩm mỹ cho học sinh tiểu học trong môn tập đọc thông qua trải nghiệm. Kỷ yếu Hội thảo Đào tạo, bồi dưỡng giáo viên Ngữ văn trước yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.