Organizing creative experiencial activities for Language-Literature students of Pedagogy in An Giang University
Main Article Content
Abstract
Experimental activities are compulsory and significant in the new general education program. On meeting these urgent requirements, the Language-Literature Department, Faculty of Education, An Giang University has created a wide variety of flexible approahes to these activities for its students, namely experimental-interaction, self-discovery, and research. Thereby, when becoming a teacher in their teaching process, they will step by step build their own the capacities to organize creative experiencial activities for high school students.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Creative experiencial activities, literature-language students, teaching methods, the new general education program
References
Nguyễn, T. D. (2018). Hoạt động trải nghiệm trong dạy học kể chuyện của học sinh lớp 4,5. Kỷ yếu Hội thảo Đào tạo, bồi dưỡng giáo viên Ngữ văn trước yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Trịnh, T. H. (2018). Phát triển năng lực thẩm mỹ cho học sinh tiểu học trong môn tập đọc thông qua trải nghiệm. Kỷ yếu Hội thảo Đào tạo, bồi dưỡng giáo viên Ngữ văn trước yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Thu Giang Nguyen, “Botchan” of Natsume Soseki and Japanese education issues in the Meiji period , Dong Thap University Journal of Science: No. 31 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities