Students’ interest in learning general subjects at Danang Vocational Training College – reality and solution

Duc Tho Le

Main Article Content

Abstract

Interest in learning has a great impact on student's academic performance. General subjects are compulsory for students of vocational colleges. Creating students’ interest in learning general subjects will contribute to improving the quality of teaching and learning in vocational schools. On the literature review, this paper examines first-year students’ interest in learning general subjects at Danang Vocational Training College. Thereby, it proposes solutions to enhance the students’ interest in learning these subjects at the college at the present time. 

Article Details

References

[1]. Nguyễn Văn Đồng (2007), Tâm lý học phát triển, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.
[2]. Phạm Minh Hạc (2004), Một số vấn đề nghiên cứu nhân cách, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.
[3]. Lê Văn Hồng, Lê Ngọc Lan & Nguyễn Văn Thàng (2008), Tâm lý học lứa tuổi và tâm lý học sư phạm, NXB Thế Giới, Hà Nội.
[4]. Dương Thiệu Tống (2005), Phương pháp nghiên cứu khoa học giáo dục và tâm lý, NXB Khoa học Xã hội, Thành phố Hồ Chí Minh.
[5]. Nguyễn Quang Uẩn (2005), Giáo trình tâm lý học đại cương, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.