Current educational socialization management at secondary schools in Dong Xoai City, Binh Phuoc Province
Main Article Content
Abstract
The article assesses the results of current educational socialization management at secondary schools by surveying 279 respondents: 9 administrators, 120 teachers, and 150 students’ parents at four secondary schools in Dong Xoai City, Binh Phuoc Province. A four-level scale was used to process the survey data. The obtained results show that there are drawbacks in educational socialization management at secondary schools in Dong Xoai City, Binh Phuoc Province. Accordingly, administrators can propose appropriate management measures to enhance quality and effectiveness of the concerned task in this area.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Binh Phuoc Province, Dong Xoai City, education, secondary schools, socialization
References
Đặng, Q. B. (1995). Quản lý Giáo dục một số khái niệm và luận đề. Trường Cán bộ quản lý Giáo dục và Đào tạo, Hà Nội.
Phan, H. T. (2019). Quản lý công tác xã hội hóa giáo dục ở các trường trung học cơ sở huyện Phụng Hiệp, tỉnh Hậu Giang, Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt tháng 7, tr.78-82; 77.
Thủ tướng Chính phủ. (2012). Quyết định số 711/QĐ-TTg, ngày 13/6/2012 về Phê duyệt “Chiến lược phát triển giáo dục giai đoạn 2011 – 2020”.