The current management of local education activities for high school students in Cao Lanh city, Dong Thap province

Van Thong Ho1, Ngoc Hao Nguyen2,
1 Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

In the context of deepening international integration today, comprehensive education for students is increasingly concerned. The General Education Program 2018 has set out the goal of educating students to form and develop their qualities and competencies through educational contents. Each of the educational contents is reflected in all subjects and educational activities. Local educational contents for high school students become even more urgent. Teaching local contents at high school in different forms is a way to practice skills to understand and research local issues, such as topics of Local Literature, Local Geography, Local History, Music, Fine arts, and so on. From there, it creates excitement for students in learning, practicing life skills, educating self-responsibility to the local community, linking theory to real life. Therefore, in order to achieve educational goals, the role of managing local education activities at high school needs to be attached. The article assesses the results of local education management through surveying 125 subjects from 04 high schools in Cao Lanh City, Dong Thap province. The survey results processed SPSS, analyzed and assessed the situation according to the 5-level Likert scale, identified inadequacies in the management of local education activities in these local high schools.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung Ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW, ngày 04/11/2013 của Ban Chấp hành Trung ương Đảng khóa XI về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp
ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng
xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về Ban hành chương trình giáo dục phổ thông.
Danh, T. (2023). Literature review on local education for high school students. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(3), 89-99. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1050.
Ernawati, T., Siswoyo, E. R., Hardyanto, W., & Raharjo, J. T. (2018). Local-Wisdom-Based Character Education Management in Early Childhood Education. The Journal of Educational Development (JED), 6(3) 2018: 348-355.
Hoàng, T. T. (2016). Nâng cao chất lượng dạy học nội dung lịch sử địa phương ở các trường trung học cơ sở trên địa bàn tỉnh Lạng Sơn. Tạp chí Giáo dục, số 382, kỳ 2, tháng 5.
Joyce, B., Weil, M., & Calhoun, E. (2003). Models of Teaching. Centers for Teaching Excellence - Book Library. 96. https://digitalcommons.georgiasouthern.edu/ct2-library/96.
Nguyễn, N. B. T. (2023). Quản lý hoạt động giáo dục địa phương cho học sinh các trường tiểu học ở Quận 12, Thành phố Hồ Chí Minh đáp ứng yêu cầu đổi mới Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, số 298, tháng 10, 145-147.
Nguyễn, V. Đ. (2013). Giáo dục Lịch sử địa phương giúp học sinh nâng cao hiểu biết về lịch sử vùng Đồng Tháp Mười. Tạp chí Giáo dục, số 307, kì 1, tháng 4, 49-50; 53.
Noor, F. A., & Sugito. (2019). Multicultural education based in the local wisdom of indonesia for elementary schools in the 21st century. Journal of International Social Studies, v. 9, n. 2, 2019, 94-106.
Trần, V. A.. (2011). Một số biện pháp dạy học lịch sử địa phương ở nước Anh. Tạp chí Giáo dục, số 269, kỳ 1, tháng 9.

Most read articles by the same author(s)