Phát triển các giá trị văn hóa – nhân văn và mô hình nhà trường đại học tương lai
Main Article Content
Abstract
This article aims to present the concepts, characteristics, trends and circumstances of the development of modern higher education in general and the roles, missions of universities in terms of preserving, developing and propagating human cultural values in modern society in particular and introducing and analyzing six scenarios for developing future universities by OECD.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
[1]. Nghị Quyết 14/2005/ NQ-CP ,Đổi mới căn bản và toàn diện giáo dục đại học Việt Nam giai đoạn 2006-2020
[2]. Trần Khánh Đức (2010), Phát triển giáo dục Việt Nam và Thế giới. Song ngữ Anh-Việt. NXB Giáo dục Việt Nam. Hà Nội
[3]. Trần Khánh Đức (2010), Giáo dục và phát triển nguồn nhân lực trong thế kỷ XXI, NXB Giáo dục Việt Nam Hà Nội .
[4]. Lê Đức Ngọc (2004), Giáo dục đại học- phương pháp dạy và học , Nhà xuất bản Đại học quốc gia Hà Nội.
[5]. OECD (2000), Schooling for tomorrow.
[2]. Trần Khánh Đức (2010), Phát triển giáo dục Việt Nam và Thế giới. Song ngữ Anh-Việt. NXB Giáo dục Việt Nam. Hà Nội
[3]. Trần Khánh Đức (2010), Giáo dục và phát triển nguồn nhân lực trong thế kỷ XXI, NXB Giáo dục Việt Nam Hà Nội .
[4]. Lê Đức Ngọc (2004), Giáo dục đại học- phương pháp dạy và học , Nhà xuất bản Đại học quốc gia Hà Nội.
[5]. OECD (2000), Schooling for tomorrow.
Most read articles by the same author(s)
- Khanh Duc Tran, Developing education managerial staff’s creative thinking competence , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Khanh Duc Tran, Huu Ngai Pham, Theory of multiple intelligences and methodology innovations at higher education , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Thu Huong Do, Khanh Duc Tran, Quản lý công tác giáo dục đạo đức thể thao cho vận động viên tại Trung tâm Huấn luyện thể thao Quốc gia Hà Nội , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities