Lồng ghép giáo dục văn hóa giao tiếp cho sinh viên trong hoạt động thảo luận nhóm
Main Article Content
Abstract
Communication culture plays an important role in human life of a person and in his career. This component can be integrated into group discussions to educate students. To achieve its effectiveness, several factors should be considered: the activeness of students; the frequency, the rationality of the educators’ impacts.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
[1]. Hoàng Anh (chủ biên) (2004), Tâm lý học giao tiếp, Nhà xuất bản ĐHSP, Hà Nội.
[2]. Nguyễn Sinh Huy – Trần Trọng Thủy (2006), Nhập môn khoa học giao tiếp, NXB Giáo dục, Long An.
[3]. Ngô Công Hoàn – Hoàng Anh (1998), Giao tiếp sư phạm, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4]. Trần Thị Tuyết Oanh (chủ biên) (2005), Giáo dục học (tập 1,2), Nhà xuất bản ĐHSP, Hà Nội.
[5]. Trần Quốc Thành (2010), “ Những vấn đề cơ bản của Lý luận dạy học đại học và Tâm lý học sư phạm đại học”, Một số vấn đề về giáo dục đại học, tr.142 -182, Hà Nội.
[2]. Nguyễn Sinh Huy – Trần Trọng Thủy (2006), Nhập môn khoa học giao tiếp, NXB Giáo dục, Long An.
[3]. Ngô Công Hoàn – Hoàng Anh (1998), Giao tiếp sư phạm, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4]. Trần Thị Tuyết Oanh (chủ biên) (2005), Giáo dục học (tập 1,2), Nhà xuất bản ĐHSP, Hà Nội.
[5]. Trần Quốc Thành (2010), “ Những vấn đề cơ bản của Lý luận dạy học đại học và Tâm lý học sư phạm đại học”, Một số vấn đề về giáo dục đại học, tr.142 -182, Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Ngoc Ha Nguyen, Hướng dẫn sinh viên sư phạm Trường Đại học Đồng Tháp tự học môn Giáo dục học đại cương bằng câu hỏi , Dong Thap University Journal of Science: No. 7 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Ngoc Ha Nguyen, Factors affecting learning activeness of students from the Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 7 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)