Measures to improve service quality in Le Vu Hung Learning Resource Center at Dong Thap University

Hoang Nam Nguyen1,
1 Le Vu Hung Learning Resource Center, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

User service is always considered most important in the operation of Le Vu Hung Learning Resource Center (LRC). On presenting service activities at Le Vu Hung LRC, the article proposes some measures for improvement at the center such as: continuing service innovation; organizing online services; fostering and enhancing the center working staffs’ awareness and sense of responsibility; supplying and providing a large number of informative resources; renovating the service space; investing and upgrading a number of modern and high-quality equipment. Therefore, those measures will help Le Vu Hung LRC perform and fulfill the best service function of training and supporting activities as well as doing scientific research at Dong Thap University.

Article Details

References

Chính phủ. (2020). Nghị định số 93/2020/NĐ-CP ngày 18 tháng 8 năm 2020 quy định chi tiết một số điều của Luật Thư viện.
Đảng Cộng sản Việt Nam. (2011). Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XI. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Lê, V. V. (2000). Cẩm nang nghề thư viện. Hà Nội: NXB Văn hóa - Thông tin.
Nguyễn, N. N. (2014). Kỹ năng công tác bạn đọc. Hà Nội: NXB Văn hóa - Thông tin.
Phạm, T. K. (2003). Nâng cao hiệu quả phục vụ bạn đọc của hệ thống thư viện công cộng. Kỷ yếu hội nghị Công tác phục vụ bạn đọc của hệ thống thư viện công cộng, 12-16.
Trần, T. T. N., & Trần, T. A. V. (2018). Phần mềm mượn tài liệu số (Bookworm) dịch vụ tiện ích cho thư viện thông minh. Trong Nguyễn Hoàng Sơn (Chủ biên), Thư viện thông minh 4.0: Công nghệ - Dữ liệu - Con người (364-372). Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.