Current management of professional team activities at middle schools in Thap Muoi district, Dong Thap province
Main Article Content
Abstract
The professional team is an indispensable part of the school carrying out educational tasks in general and professional tasks in particular to achieve the school's educational goals and development strategy as well. For a more comprehensive view of specialized group activities, currently managing their activities of plaaning, executing, and inspecting in middle schools, this article evaluates these relevant issues at secondary schools in Thap Muoi district, Dong Thap province. Thereby, it helps school leaders have feasible measures for improvement in this regard by implementing educational strategies to meet quality requirements according to the 2018 General Education Program.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Current management, professional team activities, secondary schools.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về việc ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Bùi Minh Hiền, Vũ Ngọc Hải, Đoàn Quốc Bảo. (2006). Quản lí giáo dục, NXB Đại học sư phạm.
Đặng Quốc Bảo. (2017), Một số vấn đề về quản lí giáo dục, trường Cán bộ quản lí quản lí giáo dục và đào tạo. Hà Nội.
Hồ Văn Thống, Nguyễn Văn Đệ và Thiều Văn Nam. (2023). Nghiên cứu quy trình tổ chức hoạt động bồi dưỡng năng lực cho đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu triển khai nội dung giáo dục địa phương ở trường phổ thông. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(01S), 19-25. https://doi.org/10.52714/dthu.12.01S.2023.1002.
M.I.Konđakôp. (2013). Quản lí quốc dân trên địa bàn huyện. Hà Nội: Trường Cán bộ Quản lí giáo dục Trung ương I.
Nguyễn Văn Đệ và Phạm Minh Hùng. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Trần Kiểm. (2008). Những vấn đề cơ bản của khoa học quản lí giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.