Narrative viewpoint in some children stories by Le Van Nghia
Main Article Content
Abstract
Narrative viewpoint is essential narrative art. Childen stories by Le Van Nghia have chosen a unique mixed viewpoint. This widens the gap between the narrator and the story, creating an overall view of the characters and the story. The character's viewpoint tells both her own story and those of her friends, and discovers children destiny. The writer does not use a single fixed viewpoint but alternating ones to create a multi-dimensional view of the story.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Narrative viewpoint, Le Van Nghia, Children stories.
References
Lại, N. Â. (2004). 150 từ điển thuật ngữ văn học. Hà Nội: NXB Văn học.
Nguyễn. V. L., & Lã, N. T. (2009). Văn học Việt Nam sau 1975 - Những vấn đề nghiên cứu và giảng dạy. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, Đ. S., Trần. N. H., Đỗ, V, H., La, K. H., Cao, K. L., Nguyễn, T. N. M., Lê. T. M., Lê, L. O., & Nguyễn, T. H. P. (2018). Tự sự học lí thuyết và ứng dụng. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Vân, T. (2019). Văn học thiếu nhi Việt Nam: Một số vấn đề về tác phẩm và thể loại, Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Vân, T. (2002a). Bách khoa thư văn học thiếu nhi Việt Nam tập 1 - Tổng quan. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Vân, T. (2002b). Văn học thiếu nhi tập 2 - Nghiên cứu, lí luận, phê bình, tiểu luận - tư liệu. Hà Nội: NXB Kim Đồng.
Nguyễn. V. L., & Lã, N. T. (2009). Văn học Việt Nam sau 1975 - Những vấn đề nghiên cứu và giảng dạy. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, Đ. S., Trần. N. H., Đỗ, V, H., La, K. H., Cao, K. L., Nguyễn, T. N. M., Lê. T. M., Lê, L. O., & Nguyễn, T. H. P. (2018). Tự sự học lí thuyết và ứng dụng. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Vân, T. (2019). Văn học thiếu nhi Việt Nam: Một số vấn đề về tác phẩm và thể loại, Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Vân, T. (2002a). Bách khoa thư văn học thiếu nhi Việt Nam tập 1 - Tổng quan. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Vân, T. (2002b). Văn học thiếu nhi tập 2 - Nghiên cứu, lí luận, phê bình, tiểu luận - tư liệu. Hà Nội: NXB Kim Đồng.
Most read articles by the same author(s)
- Kim Trang Bui, Narrative language in children's stories by Le Van Nghia , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 4 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)