Current status of life skills education management for junior high schoolers in Thap Muoi district, Dong Thap province

Huu Nghi Nguyen1,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Managing life skills education activities for students is to train students to have healthy behaviors, help them gain life experience, form human cultural values ​​in the present era, and have a solid foundation towards a new environment and new relationships. A survey was conducted among 56 subjects, including 13 administrators and 43 teachers. Statistic results were addressed on the current status of managing life skills education activities for students in junior high schools in Thap Muoi district, Dong Thap province. The results are the basis for the schools to propose a number of solutions to improve the quality and effectiveness of managing life skills education activities in junior high schools in this area.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương (2013). Nghị quyết 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 Hội nghị Ban chấp hành Trung ương khóa XI “về đổi mới căn bản, toàn diện Giáo dục và Đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”.
Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Huỳnh, V. S. (2009). Nhập môn kỹ năng sống. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Giáo dục.
Nguyễn, Q. U. (2008). Một số vấn đề lý luận về kỹ năng sống. Hà Nội: Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Nguyễn, V. Đ., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. O. (2005). Kỹ năng sống cho trẻ vị thành niên. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB trẻ.
Phòng Giáo dục và Đào tạo huyện Tháp Mười. (2023a). Công văn số 1211/PGDĐT-NV ngày 20/11/2023 về nâng cao chất lượng giáo dục kỹ năng sống cho học sinh.
Phòng Giáo dục và Đào tạo huyện Tháp Mười. (2023b). Công văn số 1352/PGDĐT-NV ngày 15/12/2023 về tăng cường quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống và hoạt động ngoài giờ chính khoá.
UNESCO. (1996). Khuyến nghị của Ủy ban Quốc tế về mục tiêu giáo dục cho thế kỷ XXI.