Currently managing career guidance activities for students in secondary schools in Can Duoc district, Long An province
Main Article Content
Abstract
Career-oriented education helps students recognize and choose careers that match their abilities and interests, contributing to the development of a high-quality workforce for socio-economic needs. Although the Party and the State have issued many policies on career guidance, the percentage of students in career orientation after lower secondary education in Can Duoc district, Long An province, is still low and has not reached the target. Challenges such as inadequate facilities, a lack of specialized teachers, and limited awareness among school administrators, teachers, and parents affect the effectiveness of education. Therefore, this study on the related issues is necessary to propose solutions for improving the quality of career education and contributing to the national education reform efforts. This paper presents the research findings on the management of activities in secondary schools in Can Duoc district.
Keywords
Career education, current situation, management activities, secondary schools.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông - Hoạt động trải nghiệm và hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
Đặng, Q. B., & Phạm, M. G. (2022). Tổ chức quản lý giáo dục và trường học. Hà Nội: NXB Thông tin và Truyền thông.
Nguyễn, Q. T., & Nguyễn, T. M. L. (2010). Đại cương khoa học quản lý. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Nguyễn, T. B. (1985). Giáo dục lao động, kỹ thuật tổng hợp và hướng nghiệp trong nhà trường phổ thông. Hà Nội: NXB Sự thật.
Phạm, T. A. (2022). Quản lý hoạt động giáo dục hướng nghiệp ở các trường trung học cơ sở huyện Đăk Glei, tỉnh KonTum. Luận văn thạc sĩ Giáo dục học, Trường Đại học Sư phạm Đà Nẵng. Thành phố Đà Nẵng.
Phạm, T. D. (2012). Tư vấn hướng nghiệp cho học sinh trung học cơ sở. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Thủ tướng Chính phủ. (1981). Quyết định số 126-CP ngày 19 tháng 3 năm 1981 về: Công tác hướng nghiệp trong trường phổ thông và sử dụng hợp lý học sinh tốt nghiệp ra trường.
Most read articles by the same author(s)
- Hung Cuong Le, Ngoc Binh Do, Current self-assessment management activities in educational quality accreditation at lower secondary schools in My Tho city, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Hung Cuong Le, Tan Phat Le, Currently managing english teaching based on competce-development at secondary schools in Ninh Kieu district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)