Currently managing career guidance activities for students in secondary schools in Can Duoc district, Long An province

Hung Cuong Le1, Ngoc Hien Huynh2,
1 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Career-oriented education helps students recognize and choose careers that match their abilities and interests, contributing to the development of a high-quality workforce for socio-economic needs. Although the Party and the State have issued many policies on career guidance, the percentage of students in career orientation after lower secondary education in Can Duoc district, Long An province, is still low and has not reached the target. Challenges such as inadequate facilities, a lack of specialized teachers, and limited awareness among school administrators, teachers, and parents affect the effectiveness of education. Therefore, this study on the related issues is necessary to propose solutions for improving the quality of career education and contributing to the national education reform efforts. This paper presents the research findings on the management of activities in secondary schools in Can Duoc district.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 của Hội nghị lần thứ 8 khóa XI về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường, định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông - Hoạt động trải nghiệm và hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
Đặng, Q. B., & Phạm, M. G. (2022). Tổ chức quản lý giáo dục và trường học. Hà Nội: NXB Thông tin và Truyền thông.
Nguyễn, Q. T., & Nguyễn, T. M. L. (2010). Đại cương khoa học quản lý. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Nguyễn, T. B. (1985). Giáo dục lao động, kỹ thuật tổng hợp và hướng nghiệp trong nhà trường phổ thông. Hà Nội: NXB Sự thật.
Phạm, T. A. (2022). Quản lý hoạt động giáo dục hướng nghiệp ở các trường trung học cơ sở huyện Đăk Glei, tỉnh KonTum. Luận văn thạc sĩ Giáo dục học, Trường Đại học Sư phạm Đà Nẵng. Thành phố Đà Nẵng.
Phạm, T. D. (2012). Tư vấn hướng nghiệp cho học sinh trung học cơ sở. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Thủ tướng Chính phủ. (1981). Quyết định số 126-CP ngày 19 tháng 3 năm 1981 về: Công tác hướng nghiệp trong trường phổ thông và sử dụng hợp lý học sinh tốt nghiệp ra trường.