Current management of life skills education for primary schoolers in Ninh Kieu district, Can Tho city

Thi Nhu Luu Le1, , Phuong Tam Pham2
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 College of Education, Can Tho University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Life skills at primary education not only help develop student ethics and personality but also create a dynamic, confident and creative young generation. The study clarifies the current situation of life skills education management in primary schools in Ninh Kieu district, Can Tho city. The study conducted a survey of 150 subjects (32 managers, 118 teachers) in 4 primary schools in Ninh Kieu district, Can Tho city. The results show that although some achievements were gained, the planning, organization, direction, inspection and evaluation of the management on the aforementioned topic are still limited. The results will be the basis for educators to propose appropriate measures for improvement on the conerned task in this area in the coming time.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2014). Thông tư số 04/2014/TT-BGDĐT của Bộ Giáo dục và Đào tạo, ngày 28/2 Ban hành Quy định Quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống và hoạt động giáo dục ngoài giờ chính khóa.
Nguyễn, T. M. L., Đinh, T. K. T., & Bùi, T. T. H. (2010). Giáo dục giá trị sống và kỹ năng sống cho học sinh tiểu học. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, T. N. (2016). Giáo dục kỹ năng sống cho học sinh tiểu học. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. T. (2019). Giáo dục kỹ năng sống qua hoạt động trải nghiệm cho học sinh tiểu học. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. L. H. (2020). Phương pháp giáo dục kỹ năng sống cho học sinh tiểu học thông qua hoạt động trải nghiệm. NXB Đại học Sư phạm.