Current management of life skills education for primary schoolers in Ninh Kieu district, Can Tho city
Main Article Content
Abstract
Life skills at primary education not only help develop student ethics and personality but also create a dynamic, confident and creative young generation. The study clarifies the current situation of life skills education management in primary schools in Ninh Kieu district, Can Tho city. The study conducted a survey of 150 subjects (32 managers, 118 teachers) in 4 primary schools in Ninh Kieu district, Can Tho city. The results show that although some achievements were gained, the planning, organization, direction, inspection and evaluation of the management on the aforementioned topic are still limited. The results will be the basis for educators to propose appropriate measures for improvement on the conerned task in this area in the coming time.
Keywords
Life skills education, students, life skills, primary schools.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Nguyễn, T. M. L., Đinh, T. K. T., & Bùi, T. T. H. (2010). Giáo dục giá trị sống và kỹ năng sống cho học sinh tiểu học. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, T. N. (2016). Giáo dục kỹ năng sống cho học sinh tiểu học. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. T. (2019). Giáo dục kỹ năng sống qua hoạt động trải nghiệm cho học sinh tiểu học. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. L. H. (2020). Phương pháp giáo dục kỹ năng sống cho học sinh tiểu học thông qua hoạt động trải nghiệm. NXB Đại học Sư phạm.
Most read articles by the same author(s)
- Phuong Tam Pham, Van Tay Huynh, Developing lower secondary school teaching staff under the professional –title standards of human resource development , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)