Organizing scientific discovery experiences on the surroundings for kindergarten children 5-6 years old in Cao Lanh city, Dong Thap province

Thi Anh Thu Ho1, , Thi Thanh Thao Nguyen1
1 Student, Faculty of Primary and Pre-School Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

This article discusses the meaning and measures of organizing scientific explorations on the surroundings for preschool children 5-6 years old in Cao Lanh City, Dong Thap Province. Young children do not have the ability to find ways and explore the world around them. Preschool children are naturally curious about the surroundings. Therefore, allowingthem to experience scientific exploration from the beginning is a premise for children to perceive and have a multi-dimensional view of the world, not in a standard, rigid way, but through personal experiences. This approach creates conditions for children to come into contact with the surrounding world, develop in many aspects and stimulate their cognitive process. Experience gained in this way is not completely imparted by teachers. Teachers are only the ones who guide children to perform and children will receive knowledge through observation, analysis of phenomena and their own experiences. Children aged 5 - 6 have developed a lot to be able to fully absorb knowledge about scientific discovery and experience discovery more effectively. This apporach not only helps children in terms of cognition but also promotes all their potentials, forming and developing their personality comprehensively.

Article Details

Author Biography

Thi Thanh Thao Nguyen, Student, Faculty of Primary and Pre-School Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Sinh viên, Khoa Giáo dục Tiểu học - Mầm non, Trường Sư phạm, Trường Đại học Đồng Tháp, Việt Nam

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Chương trình giáo dục mầm non. NXB Giáo dục Việt Nam.
Hoàng, T. O., & Nguyễn, T. X. (2018). Giáo trình Phương pháp cho trẻ Mầm non khám phá khoa học về môi trường xung quanh. NXB Giáo dục Việt Nam.
Hoàng, T. P. (2008). Giáo trình lí luận và phương pháp hướng dẫn trẻ làm quen với môi trường xung quanh. NXB Đại học Sư Phạm.
Nguyễn, A. T., & Nguyễn, T. N. M. (2008). Giáo trình sự phát triển tâm lí trẻ em lứa tuổi mầm non. NXB Giáo dục.
Quốc hội. (2019). Luật giáo dục, Luật số: 43/2019/QH14 do chủ tịch Quốc hội ban hành ngày 14/6/2019.
Thủ tướng Chính phủ. (2024). Quyết định số 1705/QĐ-TTg ngày 31 tháng 12 năm 2024 của Thủ tướng Chính phủ: Phê duyệt Chiến lược phát triển giáo dục đến năm 2030, tầm nhìn đến năm 2045.
Trần, T. N. T., & Nguyễn, T. N. (2014). Các hoạt động khám phá khoa học của trẻ mầm non. NXB Giáo dục Việt Nam.