Current lotus culture education activities for primary school students in Dong Thap province
Main Article Content
Abstract
The study aims to evaluate the currentlotus culture education activities for students in primary schools in Dong Thap province. It is done by investigations, interviews, and evaluation of activity products. The survey subjects included 30 managers, 120 teachers of 14 primary schools in Dong Thap province. The survey results are processed based on a 5-level scale, with the calculation of the average score, standard deviation and ranking to analyze and evaluate the current situation. The survey results showed that lotus culture education activities for primary school students have been implemented with the schools’ attention, but that the results were at the average level. These results serve an important practical background for proposing measures to organize lotus culture education activities for students in primary schools in Dong Thap province.
Keywords
Current status, educational activities, lotus culture, primary school students.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Đoàn, T. T. H., & Võ, T. H. (2022). Giải pháp giáo dục giá trị văn hóa cho học sinh tiểu học trong giai đoạn mới. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, Tập 18, số 04 năm 2022, 55-61.
Lê, Đ. L. (2011). Biểu tượng hoa trong văn học dân gian. Tạp chí Văn học Nghệ thuật, số 328 tháng 10/2011,72-75.
Maryan, Z. K. (2022). Study of the concept of lotus flower in ancient and modern architecture (Nghiên cứu hình tượng hoa sen trong kiến trúc cổ và hiện đại). Rogene Journal of Science and Technology, Vol. 04, 2022, 197-202.
Nguyễn, P. L. (2018). Khai thác giá trị văn hóa ẩm thực từ sen trong hoạt động du lịch tại Đồng Tháp. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.
Pal, I., & Dey, P. (2015). A Review on Lotus (Nelumbo nucifera) Seed. International Journal of Science and Research (IJSR), 4(7), 1659-1666. https://www.ijsr.net/getabstract.php?paperid=SUB156738 https://www.doi.org/10.21275/SUB156738.
Thủ tướng chính phủ. (2022). Chỉ thị 08/CT-TTg ngày 01 tháng 6 năm 2022 về việc tăng cường triển khai công tác xây dựng văn hóa học đường.
Quốc hội (2019). Luật Giáo dục. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Ủy ban nhân dân tỉnh Đồng Tháp. (2022). Kế hoạch Số 310 /KH-UBND ngày 31 tháng 8 năm 2022 về Phát triển ngành sen tỉnh Đồng Tháp đến năm 2025.
Ủy ban nhân dân tỉnh Đồng Tháp. (2023). Quyết định Số 1356/QĐ-UBND-HC ngày 28 tháng 12 năm 2023 về việc ban hành đề án phát triển du lịch, góp phần tạo dựng hình ảnh tỉnh Đồng Tháp giai đoạn 2023-2025, định hướng đến năm 2030.
Most read articles by the same author(s)
- Mong Tuyen Huynh, Dac Nguyen Nguyen, Learning motivation of Fine Arts students in Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 4 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Thi Van Kieu Le, Van Thong Ho, Dac Nguyen Nguyen, Literature review on managing cultural education activities of social media used by university students , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Toai Dang, Van Thong Ho, Dac Nguyen Nguyen, An overview of university brand management , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Dac Nguyen Nguyen, A literature review on lotus culture education for high school students through experiential activities , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 14 No. 7 (2025): Special Issue of Social Sciences and Humanities (English)