Managing the educational activities of environmental protection for childrent at Hoa Hong Kindergarten teaching practice school

Thi Kim Anh Le1,
1 Departmenl of Primary - Nursery Teacher Education, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Environmental protection education is critical for all disciplines and levels to ensure the existence and development of humans and organisms responsive to increasingly unanticipated changes of the environment. The article mentions the purpose, content, method and form of managing environmental protection education for preschoolers and shares some measures to manage environmental protection education activities for preschoolers in Hoa Hong Kindergarten Teaching Practice School (affiliated to Dong Thap University), contributing to improving its current management task on these activities.

Article Details

References

Hoàng, T. P. (2019). Giáo trình Giáo dục môi trường cho trẻ mầm non. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Phạm, T. C. (2008). Giáo trình Quản lý giáo dục mầm non. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Thủ tướng Chính phủ. (2001). Quyết định 1363/QĐ-TTg ngày 17/10/2001 về việc phê duyệt Đề án “Đưa các nội dung giáo dục bảo vệ môi trường vào hệ thống giáo dục quốc dân”.
Trần, K. (2018). Quản lý và lãnh đạo nhà trường hiệu quả. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Trần, T. T. H. (2018). Quản lí công tác phối hợp các lực lượng giáo dục trong hoạt động GDMT cho học sinh tiểu học Thành phố Đà Nẵng. Tạp chí Giáo dục, số 427, 5-8, 39.