The teaching quality of high school teachers in An Giang province in the contexts of educational innovation- some quantitative analyses

Thi Kim Lien Tran1,
1 An Giang University

Main Article Content

Abstract

Improving the teaching quality of high school teachers is one of the most urgent requirements in the context of educational reform. Based on the survey data of 270 high school teachers for the provincial research project titled “Studying prospective demands for high school teachers and vocational teachers in An Giang up to 2030” chaired by the Center of Social Science and Humanities studies, An Giang University, this article identifies the current teaching quality of high school teachers in An Giang province. The results show that the majority of high school teachers have achieved the standard or higher level of training, but their teaching capacity of many teachers is quite limited in terms of teaching method innovation, technological application, and integrative instruction. As a result, it is essential that policies for training and supporting high school teachers, infrastructural investments should be properly ensured for teaching quality improvement.

Article Details

References

[1]. Ban Chấp hành Trung ương Đảng cộng sản Việt Nam (2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2009), Thông tư số 30/2009/TT-BGDĐT ngày 22 tháng 10 năm 2009, Quy định chuẩn nghề nghiệp giáo viên THCS, giáo viên THPT.
[3]. Đảng Cộng sản Việt Nam (2011), Nghị quyết Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XI.
[4]. Trần Thị Kim Liên (2018), Nghiên cứu dự báo nhu cầu giáo viên phổ thông và dạy nghề đến năm 2030 ở tỉnh An Giang, Đề tài khoa học cấp Tỉnh, Mã số nhiệm vụ 372.2015.3.
[5]. Sở Giáo dục và Đào tạo tỉnh An Giang (2012), Đề án xây dựng và nâng cao chất lượng nhà giáo và cán bộ quản lý ngành giáo dục và đào tạo An Giang giai đoạn 2011 - 2015 và định hướng 2020.