Current status of managing moral education activities for students of secondary schools in Ho Tram Commune, Ho Chi Minh City

Thi Anh Ngo1,2, , Minh Tuan Nguyen3
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Chu Van An Secondary School, Vietnam
3 Department of Training Management, Can Tho University of Technology, Vietnam

Main Article Content

Abstract

This article focuses on analyzing the current status of moral education management for students in secondary schools in Ho Tram commune, Ho Chi Minh city. The study uses a 5-level Likert scale questionnaire, combined with descriptive statistical analysis to evaluate the effectiveness of management through surveying 51 managers and teachers in 3 secondary schools in the area. The results show that the management of moral education activities has achieved some positive results, especially in maintaining order, discipline and forming basic qualities for students. However, limitations are present in planning moral education activities, methods and forms of organizing activities, inspection and evaluation work, coordination between schools, families and society. In general, the management of moral education activities has had positive aspects but the limitations should be adjusted to contribute to improving the comprehensive education quality of schools in the coming time.

Article Details

Author Biography

Minh Tuan Nguyen, Department of Training Management, Can Tho University of Technology, Vietnam

Head of Management and Training Department, Can Tho University of Technology, Vietnam

References

Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 ban hành chương trình giáo dục phổ thông mới.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 32/2020/TT-BGDĐT ngày 15/9/2020 ban hành Điều lệ trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.
Bùi, M. H. (Chủ biên) & Nguyễn, Q. T. (2016). Lịch sử giáo dục thế giới. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Lê, K. K. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục đạo đức cho học sinh ở các trường trung học cơ sở thị xã Bình Minh, tỉnh Vĩnh Long. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(02S), 265–275.
Mai, Đ. T. (2020). Quản lý giáo dục đạo đức thông qua hoạt động trải nghiệm cho học sinh trung học phổ thông vùng kinh tế trọng điểm phía Nam. Luận án tiến sĩ Quản lý giáo dục. Trường Đại học Sư phạm Thái Nguyên.
Quốc hội. (2014). Nghị quyết số 88/2014/QH13 ngày 28/11/2014 về đổi mới chương trình, sách giáo khoa giáo dục phổ thông.
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục năm 2019, số 43/2019/QH14, ban hành ngày 14/6/2019.
UNESCO. (2015). Global citizenship education: Topics and learning objectives. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.