Satisfaction level of international tourists to Cham Da Phuoc Village, An Phu District, An Giang Province

Thi To Quyen Le1, Thi My Duyen Nguyen2, , Xuan Giang Trinh2
1 School of Social Sciences and Humanities, Can Tho University, Vietnam
2 School of Tourims and Culture Arts, An Giang University, Viet Nam National University, Ho Chi Minh City, Vietnam

Main Article Content

Abstract

A5-Likert scale was used to study the satisfaction level of international tourists to Cham Da Phuoc village, applying SEVERPERF of five criteria: Environment and tourism resources; Facilities - infrastructure; Service prices; Tourism products; and Service staff. The results show two criteria of Facilities - infrastructure and Tourism products were at the neutral level, while the other three criteria gained the satisfactory level. In addition, this paper analyzes difficulties in tourism development and causes of dissatisfaction among tourists; thereby proposing solutions for sustainable developments  in Da Phuoc Cham village.

Article Details

References

Ababneh, M. A.(1995). Service Quality and its Impact on Tourist Satisfaction. Interdisciplinary journal of contemporary research in business, 4(12).
Alegre, J., & Garau, J. (2010). Tourist satisfaction and dissatisfaction. Annals of Tourism Research, 37(1), pp. 52-73.
Chi cục thống kê huyện An Phú. (2017). Niên giám thống kê năm 2017.
Corte, V. D., Sciarelli, M., Cascella, C., & Gaudio, G. D. (2015). Customer Satisfaction in Tourist Destination: The Case of Tourism Offer in the City of Naples. Journal of Investment and Management, Special Issue: Attractiveness and Governance of Tourist Destinations, 4(1), pp. 39-50. doi: 10.11648/j.jim.s.2015040101.16.
Đinh, C. T., Phạm, L. H. N., & Trương, Q. D. (2011). Đánh giá mức độ hài lòng của khách du lịch nội địa đối với du lịch tỉnh Sóc Trăng. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ, số 20a, 199-209.
Hawkin, D. E. (2005). Ecotourism: Opportunities for development countries, in Theobald and Global tourism: the next decade: Butterworth - Heinemann, Oxford.
Hoàng, T., & Chu, N. M. N. (2008). Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS tập 2. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Hồng Đức.
Masarrat, G. (2012). Tourist's Satisfaction towards Tourism Products and Market: A Case Study of Uttaranchal. International Journal of Business & Information Technology, 2 (1).
Nguyễn, T. N., Đào, N. C., & Nguyễn, T. H. P. (2014). Đánh giá mức độ hài lòng của du khách quốc tế đối với du lịch chợ nổi ở thành phố Cần Thơ và vùng phụ cận. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ, số 31 (2014): 31-38.
Hoàng, T. T. (2015a). Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của khách du lịch tại các điểm du lịch ở thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, 10 (76), 87-97.
Lê, T. T., Nguyễn, A. T., Vũ, T. H. N., Trần, T. T., & Trần, H. C. (2014). Nghiên cứu sự hài long của du khách nội địa về chất lượng dịch vụ du lịch tại làng cổ Đường Lâm. Tạp chí Khoa học và Phát triển, 12 (4): 620-634.
Ủy ban Nhân dân tỉnh An Giang. (2017). Chương trình hành động về phát triển hạ tầng du lịch tỉnh An Giang giai đoạn 2016-2020, định hướng đến năm 2025. Số 59/CTr-UBND ngày 13/02/2017.