Measures to improve the efficiency of surveying graduates’ employment
Main Article Content
Abstract
The percentage of graduate students who have employment is one of the criteria for education quality assessment; and also for officials to evaluate and accredit qualified educational institutions so that learners can have grounds to make their learning choices and employers to recruit their employees. The survey of graduate students’ employment over the past years is of limited efficiency. This article discusses the current survey on the concerned question at Dong Thap University. Thereby, it suggests measures to enhance the survey efficiency, helping improve the school’s training quality.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Employment survey, employment status, education quality
References
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2016), Công văn số 4806/BGDĐT-GDĐH ngày 28 tháng 9 năm 2016 về việc báo cáo tình hình việc làm của SV tốt nghiệp.
[3]. Dương Hữu Lộc (2017), “Khảo sát việc làm của SV tốt nghiệp”, http://tuaf.edu.vn/khoacnsh/bai-viet/khao-sat-viec-lam-cua-sinh-vien-tot-nghiep-14512.html.
[4]. Mai Thị Như Quỳnh (2007), Khảo sát tình trạng việc làm của cựu SV ngành Kế toán Đại học An Giang, Khóa luận Tốt nghiệp, Trường Đại học An Giang.
[5]. Thanh Thủy (2017), “Khảo sát tình hình việc làm của SV tốt nghiệp”, http://giaoducthoidai.vn/ket-noi/khao-sat-tinh-hinh-viec-lam-cua-sinh-vien-tot-nghiep-3568639.html.
[6]. Trường Đại học Đồng Tháp (2017), Báo cáo Tự đánh giá Trường Đại học Đồng Tháp giai đoạn 2012-2016.
Most read articles by the same author(s)
- Dao Thep Cao, Van Dat Tran, General researches on academic advisory models in the world and in Vietnam , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 4 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)