Designing syllabuses consistent with learning outcomes of the training program

Huu Duyet Nguyen1,
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

This paper presents new views on objectives, roles, principles and procedures of designing course syllabuses in order to administer instructions consistent with learning outcomes of training program. Thus, the paper introduces a course syllabus format that has been officially used at Dong Thap University, helping innovate teaching methods, develop students’ learning autonomy and meet the training quality committed in learning outcomes of each training major.

Article Details

References

[1]. Howard B. Altman (1992), Writing a syllabus, from IDEA Paper No. 27, Kansas State University.
[2]. Howard B. Altman, WilliamE. Cashin (2006), Writing a syllabus, Melbourn University.
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014), Quy chế đào tạo đại học và cao đẳng hệ chính quy theo hệ thống tín chỉ.
[4]. Mike Davis (2002), Designing a course syllabus, www.k-state.edu.
[5]. Hoàng Phê (chủ biên) (2005), Từ điển tiếng Việt, NXB Đà Nẵng và Trung tâm Từ điển học.
[6]. Lâm Quang Thiệp (2003), Tài liệu bồi dưỡng giáo viên trung học cơ sở, Dự án phát triển giáo viên trung học cơ sở.
[7]. Đoàn Thị Minh Trinh, Nguyễn Quốc Chính, Nguyễn Hữu Lộc, Phạm Công Bằng, Peter J. Gray, Hồ Tấn Nhật (2012), Thiết kế và phát triển chương trình đào tạo đáp ứng chuẩn đầu ra, NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.