Designing syllabuses consistent with learning outcomes of the training program
Main Article Content
Abstract
This paper presents new views on objectives, roles, principles and procedures of designing course syllabuses in order to administer instructions consistent with learning outcomes of training program. Thus, the paper introduces a course syllabus format that has been officially used at Dong Thap University, helping innovate teaching methods, develop students’ learning autonomy and meet the training quality committed in learning outcomes of each training major.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Learning outcomes, course syllabus, objective, learning autonomy
References
[2]. Howard B. Altman, WilliamE. Cashin (2006), Writing a syllabus, Melbourn University.
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014), Quy chế đào tạo đại học và cao đẳng hệ chính quy theo hệ thống tín chỉ.
[4]. Mike Davis (2002), Designing a course syllabus, www.k-state.edu.
[5]. Hoàng Phê (chủ biên) (2005), Từ điển tiếng Việt, NXB Đà Nẵng và Trung tâm Từ điển học.
[6]. Lâm Quang Thiệp (2003), Tài liệu bồi dưỡng giáo viên trung học cơ sở, Dự án phát triển giáo viên trung học cơ sở.
[7]. Đoàn Thị Minh Trinh, Nguyễn Quốc Chính, Nguyễn Hữu Lộc, Phạm Công Bằng, Peter J. Gray, Hồ Tấn Nhật (2012), Thiết kế và phát triển chương trình đào tạo đáp ứng chuẩn đầu ra, NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.
Most read articles by the same author(s)
- Huu Duyet Nguyen, Một hướng tiếp cận cơ sở dữ liệu hướng đối tượng , Dong Thap University Journal of Science: No. 1 (2012): Part B - Natural Sciences
- Huu Duyet Nguyen, Integrated model based on federated database for building integration infromation system in Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 15 (2015): Part B - Natural Sciences