Measures to improve the performances of academic advisors at the College of Education, Hue University

Thi Ha Nguyen1,
1 Hue University of Education

Main Article Content

Abstract

Academic advisors play an especially important and indispensable role in ensuring and improving the training quality at credit-based schools. This article examines students' expectations on the performances by academic advisors at the College of Education, Hue University in the academic year 2016-2017. Thereby, it identifies measures to help improve their performances at this college.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017), Quy chế đào tạo đại học và cao đẳng hệ chính quy theo hệ thống tín chỉ (Ban hành kèm theo quyết định số 43/2007/QĐ-BGD ĐT).
[2]. Trần Thị Minh Đức, Kiều Anh Tuấn (2012), “Cố vấn học tập trong các trường đại học”, Tạp chí khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội, 8, tr. 23-32.
[3]. Trường Đại học Cần Thơ (2011), Hội nghị nâng cao vai trò của Cố vấn học tập.