Solutions to increase efficiency of student credit program in the Mekong Delta
Main Article Content
Abstract
Our Communist Party has identified that education and training is the top national policy, and motivation determining economic and social development. For this reason, student credit policy is created to support students with financial difficulties, affording their study expenses. This study used descriptive statistics and expert interview surveying scientists, managers in the Mekong Delta in 2013, in order to evaluate the related program achievements as well as its shortcomings. Thereby, solutions are proposed to change the mechanism and expand the coordinative role of training institutions, local government and social policy banks, as such for increasing the program efficiency in the Mekong delta.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Credit, students, social policy, the Mekong Delta
References
[2]. Chính phủ (2007), Tín dụng đối với HSSV, Quyết định số 157/2007/QĐ-TTg ngày 27/9/2007.
[3]. Chính phủ (2010), Quy chế xử lý nợ bị rủi ro, Quyết định số 50/2010/QĐ-TTg ngày 28/7/2010.
[4]. Ngân hàng Chính sách xã hội Việt Nam (2007), Hướng dẫn cho vay HSSV có hoàn cảnh khó khăn, Công văn số 2162A/NHCS-TD ngày 02/10/2007.
[5]. Ngân hàng Chính sách xã hội Việt Nam (2013), Báo cáo Tổng kết 10 năm hoạt động của Ngân hàng Chính sách xã hội Việt Nam, Báo cáo số 25/BC-NHCS ngày 25/04/2013.
[6]. Võ Thị Phương Lan (2011), “Những tồn tại trong tín dụng ưu đãi của nhà nước đối với HSSV và một số kiến nghị”, Tạp chí nghiên cứu Tài chính kế toán, (số 4), tr. 8-11.
[7]. Gross, J. P. K., Cekic, O., Hossler, D., Hillman N (2009), “What Matters in Student Loan Default: A Review of the Research Literature”, Journal of Student Financial Aid, 39 (1), p. 19-29.
[8]. Woo, Jennie H (2002), “Factors Affecting the Probability of Default: Studenl Loans in California”, Journal of Student Financial Aid 32 (2), p. 5-25
[9]. Ziderman, A (2004), “Policy options for student loan schemes: lessons from fve Asian case studies”, Policy Research and Dialogue, Student Loans Schemes in Asia, 1 (6).
Most read articles by the same author(s)
- Thanh Nha Huynh, Evaluation on job satisfaction of college lecturers in Cantho City , Dong Thap University Journal of Science: No. 13 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thanh Nha Huynh, Giải pháp nâng cao lợi thế cạnh tranh của thành phố Cần Thơ , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities