Factors affecting the decision option for the brand of Hoa Loc mango

Quoc Nghi Nguyen, Van Trinh Bui

Main Article Content

Abstract

This study aims to identify factors affecting the decision option for Hoa Loc Mango by consumers. Exploratory factor analysis (EFA) is used in this study, and the results show that “good quality”, “reasonable price” and “well-known brand” are the important criteria affecting the decision option for Hoa Loc mango. Thus, the two solutions are proposed in order to improve product quality to meet consumers’ needs for Hoa Loc mango are: (1) Application of scientific and technological advances in production, consumption and preservation; (2) Enhancing geographical indications and strengthening product marketing for Hoa Loc mango.

Article Details

References

[1]. Hair, Black, Babin, Anderson, Tatham (2006), Multivariate Data Analysis, Prentical-Hall International, Inc.
[2]. Trần Đình Lý (2011), “Mô hình xác suất quay lại của khách hàng đối với thương hiệu XCHL - Cái Bè - Tiền Giang”, Tạp chí Khoa học Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh, số 3 (21), tr. 74-79.
[3]. Trần Đình Lý, Hoàng Hữu Hòa (2012), “Mô hình sự trung thành của khách hàng đối với thương hiệu xoài cát Hòa Lộc - Cái Bè - Tiền Giang”, Tạp chí khoa học Đại học Huế, tập 72B, số 3 (2012), tr. 181-187.
[4]. Nunnally, J. (1978), Psycometric Theory, New York, McGraw - Hill.
[5]. Peterson, R. A. (1994), “A meta-analysis of Cronbach’s coeffi cient alpha”, Journal of Con- sumer Research, Vol 21, p. 381-391.
[6]. Slater, S. (1995), “Issues in Conducting Marketing Strategy Research”, Journal of Strategic, Vol 3(4), p. 257-270.
[7]. Nguyễn Đình Thọ (2011), Phương pháp nghiên cứu khoa học trong kinh doanh, NXB Lao động Xã hội.