On a new teaching approach to the subject the revolutionary road of Vietnam Communist Party by activating students’ learning activities

Ke Quan Le

Main Article Content

Abstract

Activating students’ learning activities is the student-centered mode of teaching, respecting the relationship between the learner and knowledge rather than focussing too much on the direct learner-teacher relationship. This active mode of teaching and leaning is suitabe for the currently comprehensive, fundamental innovation in Vietnam education and training. There are different ways of instruction to promote the learners’activeness. In this paper, the author presents a teaching approach of the subject The Revolutionary Road of Vietnam Comunnist Party at universities and colleges by activating students’learning activities and establishing a question system.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2012), Giáo trình Đường lối cách mạng của Đảng Cộng sản Việt Nam, NXB Chính trị quốc gia, Hà Nội.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2010), Tài liệu tham khảo phục vụ thi nâng ngạch giảng viên lên giảng viên chính (Tài liệu lưu hành nội bộ), Tập 2, Hà Nội.
[3]. Đảng Cộng sản Việt Nam (2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo ngày 4/11/2013, Hội nghị Trung ương 8 khóa XI.
[4]. Lê Kế Quân (2014) “Một số biện pháp nhằm nâng cao chất lượng dạy học các môn lý luận chính trị ở Trường Cao đẳng Sư phạm Thừa Thiên Huế”, Khoa học và Công nghệ Đại học Đà Nẵng, (số 81), tr. 12-14.