On a new teaching approach to the subject the revolutionary road of Vietnam Communist Party by activating students’ learning activities
Main Article Content
Abstract
Activating students’ learning activities is the student-centered mode of teaching, respecting the relationship between the learner and knowledge rather than focussing too much on the direct learner-teacher relationship. This active mode of teaching and leaning is suitabe for the currently comprehensive, fundamental innovation in Vietnam education and training. There are different ways of instruction to promote the learners’activeness. In this paper, the author presents a teaching approach of the subject The Revolutionary Road of Vietnam Comunnist Party at universities and colleges by activating students’learning activities and establishing a question system.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
teaching, activating learning activities, the Revolutionary Road of Vietnam Communist Party, question system
References
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2010), Tài liệu tham khảo phục vụ thi nâng ngạch giảng viên lên giảng viên chính (Tài liệu lưu hành nội bộ), Tập 2, Hà Nội.
[3]. Đảng Cộng sản Việt Nam (2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo ngày 4/11/2013, Hội nghị Trung ương 8 khóa XI.
[4]. Lê Kế Quân (2014) “Một số biện pháp nhằm nâng cao chất lượng dạy học các môn lý luận chính trị ở Trường Cao đẳng Sư phạm Thừa Thiên Huế”, Khoa học và Công nghệ Đại học Đà Nẵng, (số 81), tr. 12-14.
Most read articles by the same author(s)
- Ke Quan Lê, Dinh Tuan Nguyen, Fostering patriotism associated with raising responsibility awareness of protecting the sea-island sovereignty for current college students , Dong Thap University Journal of Science: No. 27 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities