Occupational Education instruction in the problem - based learning approach at Vinh Long University of Technology Education

Minh Trung Nguyen1
1 Vinh Long University of Technology Education

Main Article Content

Abstract

The paper presents the research results on the instruction of Occupational Education in the problem-based learning approach (PBL) at Vinh Long University of Technology Education. The research generated 14 problems designed by PBL and used in teaching Occupational Education. The collected data demonstrated the effectiveness of the PBL; thereby it highlights the need for close relationship between instruction and reality.

Article Details

References

[1]. Nguyễn Phúc Chỉnh (2008), Dạy học theo vấn đề trong dạy học sinh học, Đại học Thái Nguyên.
[2]. L.Leticia Elizondo-Montemayor (2004), “Formative and Summative Assessment of the ProblemBased Learning Tutorial Session Using a Criterion Referenced System”, JIAMSE, số 14, tr. 8.
[3]. Trần Bá Hoành (2007), “Chuyên đề dạy phương pháp học cho SV sư phạm”, Hội thảo nâng cao năng lực đổi mới PPDH cho giảng viên các trường đại học, cao đẳng sư phạm, Bộ giáo dục và Đào tạo.
[4]. Nguyễn Văn Khôi (2011), Môđun dạy học dựa trên giải quyết vấn đề, NXBGD Việt Nam.
[5]. Phan Trọng Ngọ, Nguyễn Đức Hưởng (2003), Các lý thuyết phát triển tâm lý người, NXB Đại học Sư phạm.
[6]. Quyết định số 711/QĐ-TTg, Chiến lược phát triển kinh tế xã hội 2011 – 2020.
[7]. Quyết định 26/QĐ-ĐHSPKTVL-ĐT, Quyết định về việc ban hành quy định đào tạo đại học, cao đẳng theo học chế tín chỉ.
[8]. The University of North Texas in partnership with the Texas Education (2008), Agency Problem based learning.
[9]. Allyn Walsh (2005), The Prolem based learning a noviec’s guide, McMaster University.