Occupational Education instruction in the problem - based learning approach at Vinh Long University of Technology Education
Main Article Content
Abstract
The paper presents the research results on the instruction of Occupational Education in the problem-based learning approach (PBL) at Vinh Long University of Technology Education. The research generated 14 problems designed by PBL and used in teaching Occupational Education. The collected data demonstrated the effectiveness of the PBL; thereby it highlights the need for close relationship between instruction and reality.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Organizing, teaching, occupational education, problem-based learning, technology education
References
[1]. Nguyễn Phúc Chỉnh (2008), Dạy học theo vấn đề trong dạy học sinh học, Đại học Thái Nguyên.
[2]. L.Leticia Elizondo-Montemayor (2004), “Formative and Summative Assessment of the ProblemBased Learning Tutorial Session Using a Criterion Referenced System”, JIAMSE, số 14, tr. 8.
[3]. Trần Bá Hoành (2007), “Chuyên đề dạy phương pháp học cho SV sư phạm”, Hội thảo nâng cao năng lực đổi mới PPDH cho giảng viên các trường đại học, cao đẳng sư phạm, Bộ giáo dục và Đào tạo.
[4]. Nguyễn Văn Khôi (2011), Môđun dạy học dựa trên giải quyết vấn đề, NXBGD Việt Nam.
[5]. Phan Trọng Ngọ, Nguyễn Đức Hưởng (2003), Các lý thuyết phát triển tâm lý người, NXB Đại học Sư phạm.
[6]. Quyết định số 711/QĐ-TTg, Chiến lược phát triển kinh tế xã hội 2011 – 2020.
[7]. Quyết định 26/QĐ-ĐHSPKTVL-ĐT, Quyết định về việc ban hành quy định đào tạo đại học, cao đẳng theo học chế tín chỉ.
[8]. The University of North Texas in partnership with the Texas Education (2008), Agency Problem based learning.
[9]. Allyn Walsh (2005), The Prolem based learning a noviec’s guide, McMaster University.
[2]. L.Leticia Elizondo-Montemayor (2004), “Formative and Summative Assessment of the ProblemBased Learning Tutorial Session Using a Criterion Referenced System”, JIAMSE, số 14, tr. 8.
[3]. Trần Bá Hoành (2007), “Chuyên đề dạy phương pháp học cho SV sư phạm”, Hội thảo nâng cao năng lực đổi mới PPDH cho giảng viên các trường đại học, cao đẳng sư phạm, Bộ giáo dục và Đào tạo.
[4]. Nguyễn Văn Khôi (2011), Môđun dạy học dựa trên giải quyết vấn đề, NXBGD Việt Nam.
[5]. Phan Trọng Ngọ, Nguyễn Đức Hưởng (2003), Các lý thuyết phát triển tâm lý người, NXB Đại học Sư phạm.
[6]. Quyết định số 711/QĐ-TTg, Chiến lược phát triển kinh tế xã hội 2011 – 2020.
[7]. Quyết định 26/QĐ-ĐHSPKTVL-ĐT, Quyết định về việc ban hành quy định đào tạo đại học, cao đẳng theo học chế tín chỉ.
[8]. The University of North Texas in partnership with the Texas Education (2008), Agency Problem based learning.
[9]. Allyn Walsh (2005), The Prolem based learning a noviec’s guide, McMaster University.
Most read articles by the same author(s)
- Long Phan, Minh Trung Nguyen, Thực trạng và giải pháp cho hoạt động tự học ngoài giờ lên lớp của sinh viên sư phạm kỹ thuật tại Trường Đại học Sư phạm kỹ thuật Vĩnh Long , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities