The factors affecting student satisfaction on teaching performance

Bich Nhu Nguyen

Main Article Content

Abstract

The paper is to identify the factors affecting student satisfaction on teaching performance at a teacher education college. The result shows that there is a statistically significant positive relationship between six factors and student satisfaction on teaching performance. These factors include (1) teaching equipment, (2) teaching content, (3) teaching method, (4) combination of equipment, content and method, (5) teacher’s enthusiasm, and (6) teacher's concern. Among these factors, teacher’s concern gains the highest impact, while teaching content is the lowest.

Article Details

References

[1]. Basheer A. Al-Alak and Ahmad Salih Mheidi Alnaser (2012), “Assessing the Relationship Between Higher Education Service Quality Dimensions and Student Satisfaction”, Australian Journal of Basic and Applied Sciences, (6(1)), pp. 156-164.
[2]. Biggs, J. (1999), Teaching for Quality Learning at University, Buckingham: SRHE/Open University Press.
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017), Quy định về kiểm định chất lượng cơ sở giáo dục đại học, ban hành kèm theo Thông tư số 12/2017/TT-BGDÐT ngày 19 tháng 5 năm 2017.
[4]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014), Quy định về tiêu chuẩn đánh giá chất lượng giáo dục trường Cao đẳng, ban hành theo Văn bản hợp nhất số 08/VBHN-BGDĐT ngày 04 tháng 3 năm 2014.
[5]. Dees, D., Ingram, A., Kovalik, C., Allen-Huffman, M., McClelland, A., & Justice, L. (2007), “A transactional model of college teaching”, The International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 19(2), pp. 130-139.
[6]. Đặng Vũ Hoạt và Hà Thị Đức (2008), Lý luận dạy học đại học, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội, Hà Nội.
[7]. Hishamuddin Fitri Abu Hasan, Azleen Ilias Rahida, Abd Rahman Mohd Zulkefl ee Abd Razak (2008), “Service Quality and Student Satisfaction: A Case Study at Private Higher Education Institutions”, International Business Research. 1, 3, 163-175.
[8]. Kotler, P. and Armstrong, G. (2011), Principles of Marketing, 14th ed., Prentice-Hall PTR, NJ.
[9]. Muhammed Ehsan Malik, Rizwan Qaiser Danish and Ali Usman (2010), “The Impact of Service Quality on Students’ Satisfaction in Higher Education Institutes of Punjab”, Journal of Management Research, Vol. 2, No. 2.
[10]. Trần Thị Tuyết Oanh và ctv (2008), Giáo trình Giáo dục học - Tập 1, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.