Some measures to improve vocational guidance for high school students at Chau Thanh District, An Giang Province

Phu Hao Tran1,
1 Office of Chau Thanh District Party Committee, An Giang Province

Main Article Content

Abstract

Vocational education is part of comprehensive education that helps every student get knowledge about the nature of their prospective careers, and know how to analyze employment markets as well as removing possible obstacles or training themselves. Thereby, each student determines which career is suitable and which one is not. This article investigates some causes of mischoosing careers by students at three high schools in Chau Thanh district, An Giang province. Then, the author proposes solutions to improve the concerned situation in the local area.

Article Details

References

[1]. Đặng Danh Ánh, “Hướng nghiệp trong nhà trường phổ thông”, Tạp chí Giáo dục, số 42-10/2002.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2000), Chiến lược phát triển giáo dục 2001-2010, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2005, 2006, 2007), Tài liệu bồi dưỡng giáo viên hoạt động giáo dục hướng nghiệp, NXB giáo dục.
[4]. Báo cáo năm học của 3 trường THPT từ năm học 2010 - 2011 đến năm học 2015 - 2016.
[5]. Báo cáo năm học của Sở giáo dục và đào tạo An Giang từ năm học 2010 - 2011 đến năm học 2015 - 2016.
[6]. Phạm Minh Hạc (1999), Giáo dục Việt Nam trước ngưỡng cửa thế kỷ XXI, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.
[7]. Nguyễn Văn Hộ (1998), Cơ sở sư phạm của công tác hướng nghiệp trong nhà trường phổ thông, NXB giáo dục, Hà Nội.