Some measures to improve vocational guidance for high school students at Chau Thanh District, An Giang Province
Main Article Content
Abstract
Vocational education is part of comprehensive education that helps every student get knowledge about the nature of their prospective careers, and know how to analyze employment markets as well as removing possible obstacles or training themselves. Thereby, each student determines which career is suitable and which one is not. This article investigates some causes of mischoosing careers by students at three high schools in Chau Thanh district, An Giang province. Then, the author proposes solutions to improve the concerned situation in the local area.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Vocational guidance, student vocational guidance, career choice
References
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2000), Chiến lược phát triển giáo dục 2001-2010, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2005, 2006, 2007), Tài liệu bồi dưỡng giáo viên hoạt động giáo dục hướng nghiệp, NXB giáo dục.
[4]. Báo cáo năm học của 3 trường THPT từ năm học 2010 - 2011 đến năm học 2015 - 2016.
[5]. Báo cáo năm học của Sở giáo dục và đào tạo An Giang từ năm học 2010 - 2011 đến năm học 2015 - 2016.
[6]. Phạm Minh Hạc (1999), Giáo dục Việt Nam trước ngưỡng cửa thế kỷ XXI, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.
[7]. Nguyễn Văn Hộ (1998), Cơ sở sư phạm của công tác hướng nghiệp trong nhà trường phổ thông, NXB giáo dục, Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Phu Hao Tran, Minh Gian Pham, TS Huu Ngai Pham, Current status of teachers implementing career education for high school students in the Mekong Delta under the 2018 General Education Program , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Phu Hao Tran, Một số giải pháp quản lý công tác giáo dục đạo đức học sinh trung học phổ thông huyện Châu Thành, tỉnh An Giang , Dong Thap University Journal of Science: No. 4 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities