Current situation of management of professional capacity training activities for teachers at public kindergartens in Go Vap District, Ho Chi Minh City

Tan Dat Truong1, Thi Thuy Hang Nguyen2,
1 Dong Thap University
2 Postgraduate, Sai Gon University

Main Article Content

Abstract

Currently, the management of professional capacity building activies for teachers at public preschools in Go Vap district, Ho Chi Minh City has been undertaken supportedly by all levels, especially educational managers of the district Go Vap, Ho Chi Minh City. However, there are still some limitations and shortcomings in the management process. This study conducted a survey of 49 managers and 116 teachers from 10 public preschools in Go Vap district, Ho Chi Minh City. The research results aim to clarify the picture of the management of professional capacity building activities for teachers, creating a basic for proposing appropriate management measures for improvement.

Article Details

References

Dương Huy Cẩn và Lê Hồng Cẩm Tú. (2017). Quản lý hoạt động giáo dục đạo đức nghề nghiệp cho sinh viên ngành giáo dục mầm non, Trường Đại học Đồng Tháp. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 25, 10-14. https://doi.org/10.52714/dthu.25.4.2017.445.
Jan Amos Komensky. Tuyển dịch: Dương Tất Từ. (2001). Thiên đường của trái tim. Hà Nội: NXB Thế giới.
Nguyễn Sỹ Thư. (2012). Công tác đào tạo, bồi dưỡng giáo viên phục vụ mục tiêu chuẩn hóa - Vấn đề nhìn từ thực tế Tây Nguyên. Tạp chí Khoa học giáo dục, 84(9), 42-44,61.
Nguyễn Thị Lan Phương. (2022). Đổi mới giáo dục theo hướng mở và hội nhập quốc tế. Tạp chí khoa học Giáo dục Việt Nam, 18(S1), 1-7.
Phạm Thị Hằng. (2018). Thực trạng và những yêu cầu đặt ra nhằm nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lý giáo dục cơ sở ở Việt Nam hiện nay. Tạp chí Giáo dục, 444(2), 1-4.
Trần Khánh Đức. (2014). Cải cách sư phạm và đổi mới cán bản mô hình đào tạo giáo viên. Viện Sư phạm kỹ thuật, Đại học Bách khoa Hà Nội.
Trung tâm ngôn ngữ và văn hóa Việt Nam. (1999). Đại từ điển Tiếng Việt. Hà Nội: NXB Văn hóa Thông tin.
Vũ Xuân Hùng. (2011). Năng lực dạy học của giáo viên dạy nghề theo tiếp cận năng lực thực hiện. Tạp chí Khoa học giáo dục, 7.