Reality and solutions to improve 5-6 year-old children’s toy-making skills in kindergartens, Dong Thap Province

Thi Mai Huynh1, Thi Thu Ha Ho2
1 Phuong Thinh Kindergarten, Cao Lanh District, Dong Thap Province
2 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

In recent years, though many kindergartens are interested in fostering toy-making skills for 5-6 year-old children, the obtained results are very limited, in view of the set target by the Pre-school Education Program and the 5-Year-Old-Children’ Development Norms. Therefore, this paper suggests some solutions to improve the current situation, such as making toys with elective materials in the afternoon; organizing the competition "Skillful Children"; applying the made toys in activities of play and practice.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2009), Chương trình Giáo dục MN, NXB Giáo dục.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2010), Quy định về Bộ chuẩn phát triển trẻ em năm tuổi (Ban hành kèm theo Thông tư số 23 /2010/TT-BGDĐT ngày 22 tháng 7 năm 2010).
[3]. Nguyễn Thị Mai Chi (2003), Đồ chơi và trò chơi cho trẻ dưới 6 tuổi, NXB Giáo dục.
[4]. Đàm Thị Xuyến (2000), Hướng dẫn làm đồ chơi cho trẻ MN, Trường Cao đẳng Sư phạm Mẫu giáo TW3 (Tài liệu lưu hành nội bộ).