Reality and solutions to improve 5-6 year-old children’s toy-making skills in kindergartens, Dong Thap Province
Main Article Content
Abstract
In recent years, though many kindergartens are interested in fostering toy-making skills for 5-6 year-old children, the obtained results are very limited, in view of the set target by the Pre-school Education Program and the 5-Year-Old-Children’ Development Norms. Therefore, this paper suggests some solutions to improve the current situation, such as making toys with elective materials in the afternoon; organizing the competition "Skillful Children"; applying the made toys in activities of play and practice.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
children’s toy-making skills, elective materials, toys
References
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2010), Quy định về Bộ chuẩn phát triển trẻ em năm tuổi (Ban hành kèm theo Thông tư số 23 /2010/TT-BGDĐT ngày 22 tháng 7 năm 2010).
[3]. Nguyễn Thị Mai Chi (2003), Đồ chơi và trò chơi cho trẻ dưới 6 tuổi, NXB Giáo dục.
[4]. Đàm Thị Xuyến (2000), Hướng dẫn làm đồ chơi cho trẻ MN, Trường Cao đẳng Sư phạm Mẫu giáo TW3 (Tài liệu lưu hành nội bộ).
Most read articles by the same author(s)
- Thi Thu Ha Ho, The narrative time in Nguyen Khai’s novelettes after 1975 , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Thu Ha Ho, Xây dựng bộ tiêu chí đánh giá một số kĩ năng sư phạm của sinh viên ngành Giáo dục tiểu học, Trường Đại học Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 5 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities