Xây dựng bộ tiêu chí đánh giá một số kĩ năng sư phạm của sinh viên ngành Giáo dục tiểu học, Trường Đại học Đồng Tháp
Main Article Content
Abstract
Assessment is one of the key components of the training pedagogical competences process. To quantitate the results, there should be a set of criteria built on the scientific basics. The article aims to propose criteria of assessing pedagogical usability for evaluating primary education students including the criteria for assessing basic skills, teaching skills and educating pupils skills.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2007), Chuẩn nghề nghiệp giáo viên tiểu học.
[2]. Nguyễn Thanh Bình (2012), Xác định tiêu chí đánh giá năng lực giáo dục cho sinh viên sư phạm TTSP (tốt nghiệp), Mã số SPHN 11- 96 NVSP, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
[3]. Nguyễn Văn Đệ, Vũ Văn Đức (2012), "Bàn về mô hình rèn luyện nghiệp vụ sư phạm ở các trường đào tạo giáo viên", Tạp chí Giáo dục số 79, (tr 42 - 43, 47).
[4]. Nguyễn Văn Đệ, Vũ Văn Đức (2013), "Một số biện pháp nâng cao chất lượng rèn luyện nghiệp vụ sư phạm", Tạp chí Giáo dục số 308, (tr 10 - 11).
[2]. Nguyễn Thanh Bình (2012), Xác định tiêu chí đánh giá năng lực giáo dục cho sinh viên sư phạm TTSP (tốt nghiệp), Mã số SPHN 11- 96 NVSP, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
[3]. Nguyễn Văn Đệ, Vũ Văn Đức (2012), "Bàn về mô hình rèn luyện nghiệp vụ sư phạm ở các trường đào tạo giáo viên", Tạp chí Giáo dục số 79, (tr 42 - 43, 47).
[4]. Nguyễn Văn Đệ, Vũ Văn Đức (2013), "Một số biện pháp nâng cao chất lượng rèn luyện nghiệp vụ sư phạm", Tạp chí Giáo dục số 308, (tr 10 - 11).
Most read articles by the same author(s)
- Thi Thu Ha Ho, The narrative time in Nguyen Khai’s novelettes after 1975 , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Mai Huynh, Thi Thu Ha Ho, Reality and solutions to improve 5-6 year-old children’s toy-making skills in kindergartens, Dong Thap Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 14 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities