Xây dựng bộ tiêu chí đánh giá một số kĩ năng sư phạm của sinh viên ngành Giáo dục tiểu học, Trường Đại học Đồng Tháp

Thi Thu Ha Ho

Main Article Content

Abstract

Assessment is one of the key components of the training pedagogical competences process. To quantitate the results, there should be a set of criteria built on the scientific basics. The article aims to propose criteria of assessing pedagogical usability for evaluating primary education students including the criteria for assessing basic skills, teaching skills and educating pupils skills. 

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2007), Chuẩn nghề nghiệp giáo viên tiểu học.
[2]. Nguyễn Thanh Bình (2012), Xác định tiêu chí đánh giá năng lực giáo dục cho sinh viên sư phạm TTSP (tốt nghiệp), Mã số SPHN 11- 96 NVSP, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
[3]. Nguyễn Văn Đệ, Vũ Văn Đức (2012), "Bàn về mô hình rèn luyện nghiệp vụ sư phạm ở các trường đào tạo giáo viên", Tạp chí Giáo dục số 79, (tr 42 - 43, 47).
[4]. Nguyễn Văn Đệ, Vũ Văn Đức (2013), "Một số biện pháp nâng cao chất lượng rèn luyện nghiệp vụ sư phạm", Tạp chí Giáo dục số 308, (tr 10 - 11).