Building the educational philosophy
of Tien Giang University, an application-based institution
Main Article Content
Abstract
Building the educational philosophy associated with strategic training orientations will help universities improve competitiveness. It is essential to conduct a rigorous research for constructing the Educational Philosophy for Tien Giang University drawing on an applied education. In this regard, the article presented research results related to philosophy of education, university model application-oriented learning as well as the process of building and applying educational philosophy at Tien Giang University in building training programs, building a quality culture and developing the school brand, meeting the trend globalization and international integration in higher education today..
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Application orientation, philosophy of education, Tien Giang University
References
Brennen, Annick M. (1999). Philosophy of Education. Andrews University Extension Center, School of Education Northern Caribbean University.
Dewey, John. (2012). Về giáo dục. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Trẻ.
Hà Văn Kỳ. (1972). Giáo dục trong chiều hướng phát triển quốc gia. Tập san Minh Đức, số ra mắt (đặc biệt về Phát triển & Giáo dục).
Nguyễn Xuân Trung. (2016). Triết lý giáo dục Việt Nam: Từ truyền thống đến Hồ Chí Minh. Tạp chí Lý luận chính trị, Thứ ba, 25 Tháng 10, 2016.
Phạm Viết Vượng. (2012). Giáo dục học. NXB Đại học Sư phạm.
Phạm Minh Hạc. (2013). Triết lý giáo dục thế giới và Việt Nam. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Quốc Hội. (2012). Luật Giáo dục đại học (2012, chỉnh sửa 2018).
Quốc Hội (2019), Luật giáo dục 2019.
Trần Hải Minh, Phùng Danh Cường. (2020). Triết lý giáo dục của các trường đại học ở Việt Nam hiện nay - phần 1. Viện Nghiên cứu Giáo dục nghề nghiệp. Truy cập từ https://www.giaoducquocte.vn/nghien-cuu-khoa-hoc/phan-1-triet-ly-giao-duc-cua-cac-truong-dai-hoc-o-viet-nam-hien-nay/.
Thái Duy Tuyên. (2007). Triết học giáo dục Việt Nam. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Trường Đại học Tiền Giang. (2021). Chiến lược phát triển Trường Đại học Tiền Giang giai đoạn 2021 - 2030, tầm nhìn 2035.
Trường Đại học Tiền Giang. (2021). Quyết định 670/QĐ-ĐHTG, Quy định về chương trình đào tạo trình độ đại học và cao đẳng của Trường Đại học Tiền Giang.
UNESCO’s five pillars 2012: UNESCO’s five pillars of education. Truy cập từ https://souham.wordpress.com/a-a-prologue/
Zhang Ye. (2018). Transformation from Local Universities to Application-oriented Universities in China: 4 Core Elements. Advances in Social Science, Education and Humanities Research (ASSEHR), volume 181; 4th International Conference on Social Science and Higher Education (ICSSHE 2018).
Zhang Beiping et al. (2019). Research on the Training Model of Application-Oriented Undergraduates from the Perspective of “Innovation and Entrepreneurship”. International Journal of Information and Education Technology, Vol. 9, No. 8, August 2019.
Most read articles by the same author(s)
- Cong Xuan Vu Y Ho, Thi Thu Yen Doan, Điều kiện đủ chuyển dấu tích phân suy rộng với cận vô hạn qua chuỗi hàm , Dong Thap University Journal of Science: No. 1 (2012): Part B - Natural Sciences
- PGS Minh Gian Pham, Ba Trieu Tran, Thanh Nhiem Pham, Current status of internal inspection management athigh schools in Tam Nong district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 02S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)