Managing cultural behavior activities
at lower secondary school in Vinh Thanh district, Can Tho city

Van Thong Ho1, Thi Nhanh Nguyen2,
1 Dong Thap University
2 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Culture is the standard environment of behavior in a school, impacting human success, as well as education and training quality. For the effectiveness of behavioral culture management in lower secondary schools in Vinh Thanh district, Can Tho city, the article analysed and evaluated the current situation of managing cultural and behavioural activities in lower secondary schools in Vinh Thanh district, Can Tho city. Thereby, the article proposes 06 measures to manage these activities in the district.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2008). Chỉ thị số 40/2008/CT-BGDĐT ngày 22/7/2018 về phát động phong trào thi đua “Xây dựng trường học thân thiện, học sinh tích cực” trong các trường phổ thông giai đoạn 2008-2013.
Thủ tướng Chính phủ. (2018). Quyết định số 1299/2018/QĐ-TTg ngày 03/10/2018 của Thủ tướng Chính phủ về việc phê duyệt Đề án “Xây dựng văn hóa ứng xử trong trường học giai đoạn 2018-2025”.