Current management of life skills education activities for children in preschools in Thoi Lai district, Can Tho city

Van Nam Thieu1, Thi Le Trinh Do2,3,
1 Kien Giang Department of Education and Training
2 Postgraduate, Dong Thap University
3 Xuan Thang Preschool, Thoi Lai district, Can Tho city

Main Article Content

Abstract

Life skills play a very important role in personal development, especially children. Today's educational science affirms that individuals strive and develop in a modern society must learn, not only for knowledge but self-identity, learn to live together, know and practice. Therefore, for measures improving the management efficiency of life skills education activities for children at preschools in Thoi Lai district, Can Tho city, the article presents the current management in this regard. From there, it identifies strengths, limitations and causes of the related issues.  

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2014), Thông tư số 04/2014/TT-BGDĐT ngày 28 tháng 02 năm 2014 ban hành qui định về quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống và hoạt động giáo dục ngoài giờ chính khóa.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Công văn số 463/BGDĐT-GDTX ngày 28 tháng 01 năm 2015 về việc hướng dẫn triển khai thực hiện giáo dục kỹ năng sống tại các cơ sở giáo dục mầm non, giáo dục phổ thông, giáo dục thường xuyên.
Nguyễn Văn Đệ (chủ biên) và Phạm Minh Hùng. (2013). Giáo trình Phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.