Developing the ability to read and understand artistic texts for grade 3 students in Cao Lanh city, Dong Thap province
Main Article Content
Abstract
Reading and understanding artistic texts is one of the important contents in teaching Vietnamese in general and teaching Vietnamese 3 in particular. Vietnamese Textbook 3 was compiled according to the 2018 General Education Program, shifting from imparting knowledge to helping students comprehensively develop qualities and abilities. However, the curent reality of teaching Vietnamese for grade 3 today still has some shortcomings, including teachers are not yet bold in using many methods and questions to learn about the lesson contents of the textbook used. In addition, 3rd grade students appear to use many sentences incorrectly, being unable to express complete ideas in communication. They also seem uninterested in learning to read and understand artistic texts, and nor are they bold in communication. Based on an overview of theoretical issues on the ability to read and understand artistic texts and surveying the current status of teaching reading and understanding of artistic texts of teachers and students, the article proposes some strategies for improvement. This study is aimed to contribute to supporting teachers; besides, students can read and understand texts better.
Keywords
Artistic writing, competency development, grade 3, reading comprehension.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Đặng, T. H. (2012). Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực. Tạp chí Quản lí giáo dục, số 43 (tháng 12), 18-26.
Hoàng, P. (1996). Từ điển tiếng Việt. Đà Nẵng: NXB Đà Nẵng.
Lê, B. H, Trần, Đ. S & Nguyễn, K. P (2000). Từ điển thuật ngữ văn học. Đại học Quốc gia Hà Nội.
Lê, P. N. (2001). Dạy học Tập đọc ở tiểu học. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, H. H. (2016). Hướng dẫn dạy học theo định hướng phát triền năng lực học sinh tiểu học. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, H. H. (2018). Ngữ văn và dạy học Ngữ văn trong trường phổ thông. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. H. (2017). Rèn kĩ năng đọc hiểu cho học sinh lớp 4 và lớp 5. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. L. K. (Chủ biên, 2022). Sách giáo khoa Tiếng Việt 3 (tập 1, tâp 2) (Bộ sách Chân trời sáng tạo). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Tố, H. (1973). Xây dựng một nền văn nghệ lớn xứng đáng với nhân dân ta, với thời đại ta. Hà Nội: NXB Văn học.
Trần, Đ. S. (2018). Môn Ngữ văn và dạy học Ngữ văn trong trường phổ thông. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Most read articles by the same author(s)
- Duc Hung Tran, Thi Truc Hue Huynh, Building exercise questions to develop grade-3 students’ speaking in Cai Be district, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Duc Hung Tran, Thi Mai Nguyen, Creating 2nd-graders’ learning interest in teaching writing in Bao Loc city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 02S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Tiến sĩ Duc Hung Tran, Minh Vuong Nguyen, Building punctuation practice exercises to develop 3rd-graders’ communication skills in Lai Vung district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 02S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- TS Duc Hung Tran, Thi Anh Tho Nguyen, Developing 3rd-graders’ ability to use sentence types on speaking purposes through experiential activities in Da Lat city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 02S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)