Currently managing english teaching based on competce-development at secondary schools in Ninh Kieu district, Can Tho city

Hung Cuong Le1, Tan Phat Le2,
1 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The article presents an assessment of English teaching management at secondary schools in Ninh Kieu District, Can Tho City, in line with the competence-based approach and the challenges under the 2018 National Education Program. Through surveys, interviews with management staff and teachers, and direct observation of teaching activities, the results show that many teachers lacked the ability to apply new teaching methods, especially those focused on developing student competencies. The majority of teachers still used traditional methods and failed to innovate in developing students' communication skills, resulting in students missing opportunities to experience and apply knowledge in real-life situations. The management of English language teaching lacked coordinated and effective guidance from school authorities and did not provide timely support for teachers in updating teaching methods aligned with student competency development. This has led to a lack of confidence and skills among teachers in implementing new teaching approaches. Furthermore, the monitoring and evaluation of teaching results lacked depth and did not accurately reflect the actual quality of teaching. This serves as a practical foundation for improvement toward educational reform based on the 2018 National Education Program.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TƯ “Về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”. Hà Nội.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018). Hà Nội.
Lê, T. T. T., & Phạm, P. T. (2020). Quản lí hoạt động dạy học theo định hướng phát triển năng lực học sinh trong nhà trường phổ thông. Tạp chí Giáo dục, 492, 46-50.
Nguyễn, M. K. (2019). Quản lí hoạt động dạy học môn Tiếng Anh theo tiếp cận phát triển năng lực học sinh trung học cơ sở. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt kì 3, tháng 5, 68-72; 99.
Nguyễn, Q. C. & Nguyễn, T. M. L. (2012), Đại cương khoa học quản lí. Hà Nội: NXB Đại học Quốc Gia.
Nguyễn, T. M. L. (2017). Quản lý giáo dục và phát triển năng lực giáo viên trong bối cảnh giáo dục hiện đại. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Richards, J. C. (2019). The Role of Education Management in Teacher Development and Curriculum Design. Cambridge University Press.